Viva Espania - Reisverslag uit Roses, Spanje van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Viva Espania - Reisverslag uit Roses, Spanje van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Viva Espania

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

25 September 2006 | Spanje, Roses

Hallo daar!

Wij hebben heerlijk een weekje gerelaxed in Roses tussen alle grijsaards hier.
Helaas heeft het hier wel twee dagen geregend maar voor de komende dagen zijn de voorspellingen weer prima! Vandaag heerlijk op het strand gelegen onder een palmboom dus wij zijn helemaal in ons element.
Al lekker paëlla en tapas gegeten en in Spaans Venetië geweest. Spaans Venetië is een dorp waarbij alle huizen aan het water liggen. Verschil met Venetië is dat er hier allemaal grote jachten en luxe schepen in de voortuin liggen.
Zoals jullie inmiddels van ons gewend zijn gaat niet alles van een leien dakje. Twee lekken banden deze week. Martijn ging even de bus nakijken omdat deze trilde met rijden en ontdekte toen een enorme pukkel op onze achterband. Deze gelijk vervangen door het reservewiel, dus weer gefixed. De andere band was Martijn zijn fietsband, dus dat viel mee!
Alles loopt dus weer op (rubberen) rolletjes...
Nog een leuk weetje, wij hebben hier iedere avond bezoek van een klein katje, Mattie.
De eerste avond hoorde wij een hoop geritsel in de tent en toen bleek er een zwart katje in onze kast een zak chips aan het leegeten te zijn.
De avond erna kwam hij weer en ook al is hij nogal lelijk en scharminkelig, hij is wel een poepie.
Inmiddels komt hij iedere avond langs voor zijn prakkie en worden wij platgeknuffeld.
We moeten er dus een eind aanbreien want Mattie zit vast al op ons te wachten!
Morgen gaan wij weer een stukje afzakken richting Barcelona dus dit wordt zijn laatste lekkernij van ons.

Groetjes M&M

• 25 September 2006 - 19:11

Linda:

Jeej, ben de eerste!
    Mooie foto's, maar wel een lelijk katje inderdaad... Jullie vermaken je wel zo te horen. Veel plezier nog daar!
    En als je in Barcelona bent: vergeet niet om naar de fontein op Place Espanya (bij nationaal museum) te gaan, daar elke avond onwijs mooie lichtshows... heel romantisch! Moet je echt doen, is super! En natuurlijk Park Guell en de Sagrada Familia, maar dat lijkt me logisch.

Marion, zie je weer als je terug bent!

Knuf, Linda

• 25 September 2006 - 19:21

Linda:

mooie bootjes zeg! lelijke kat! haha
    en wat een mooie pukkel op de autoband zeg. volgende belevenissen zonder pech? maar veel plezier verder, wij gaan wel naar school en werken hier wel in het ondertussen regenachtige nederland.
    kus linda

• 25 September 2006 - 19:42

Laura:

goh gelukkig was die tweede band van je fiets en niet ook van de bus!!! ik vond t echt heel leuk om jullie gezien te hebben (op de cam welliswaar) toch een beetje het idee dat ik ook even bij jullie ben geweest!!

x laura

• 25 September 2006 - 20:22

Leo, Jacq En An:

Weer een leuk stukje.
    Zit jullie ook niet mee hé.
    Ook nog een meeeter, fun banden past het nog in het budjet? :p
    Veel plezier in Spanje.
    Wij gaan nog maar weer een paarweekjes aan het werk.
    Groetjes

• 25 September 2006 - 20:24

Wilma:

dat katje neem je toch gewoon mee naar holland?
    kun je niet laten verhongeren daar!
    xxx groetjes.

• 25 September 2006 - 21:05

Arie En Nel:

Hallo Spanjegangers, goed om te lezen dat jullie nu een "huisdiertje"hebben en ja dat kun je toch niet achterlaten gewoon laten inburgeren in Zoeterwoude. Fijn dat het weer weer beter wordt, want bij vakantie hoort mooi weer en laat ons niet zo schrikken met 2 lekke banden op 1 dag. Zitten de auto en de fiets nu ook vol met 3M tape? "geintje". liefs en groeten en een knuf van een jaloerse poek.

• 26 September 2006 - 10:17

Claire:

Spanje alweer...
    Ondanks de kleine tegenslagen genieten jullie volgens mij nog op en top, super!
    Veel plezier in Barcelona, doe ze de groetjes daar.
    Kus

• 26 September 2006 - 12:06

Manon En Chris:

Hallo dushi's,

Hier even een reactie van ons! Wel een vage bult op die band zeg! en dat katje is inderdaad lelijk, maar ook wel heel schattig.... Wel gezellig hoor dat jullie al bijna weer terug komen, jullie willen daar vast nog niet aan denken! Heel veel plezier nog en tot snel!

Kus Manon en Chris

• 26 September 2006 - 19:32

Eveline:

Hé hallo,
    Goed dat jullie je nog zo vermaken, dat is het belangrijkst! En tegenslagen horen erbij.. en daar zijn jullie inmiddels ook wel aan gewend denk ik zo ;-) Nog heel veel plezier en geniet ervan!

Kus Eef

• 27 September 2006 - 10:08

Joost Kirsten En Goo:

zo zo zo...dat ziet er goed gezellig en gezond uit...!
    ik ben enorm jaloers. lekker zonnetje, beetje surfen, lekker eten en vooral veel zien en onderweg zijn. leuk hoor. geniet er nog maar lekker van.groet vanuit z'woude van ons

• 28 September 2006 - 14:52

Joost:

heej dudes, goed om te horen dat alles goed gaat. hier ook hoor, moet alleen ff boodschappen doen, want mini en ik hebben allebei niets meer te eten.. haha. wel een mooie bobbel op je band trouwens, heb ik ook maar dan rondom. nog een paar centimeter en ik krijg mn deur over zo.n betonnen paaltje heen :) en ik wil foto's van t bussie zien! wat kan mij dat uitzicht nou schelen, je ziet niets! al die bergen staan er voor! haha heej veel plezier nog en tot over een maand! groeten van Mini, Chiara en Joost

• 28 September 2006 - 17:36

Martijn En Marion:

Hallo, de band hebben we nog geprobeerd met 3m tape te plakken , maar zelf dat hielp niet!!;)

En wat het katje betreft, het blikje voer dat Marion had gekocht heeft ze netjes overgedragen aan de duitse buren, die hem ook erg lief leuk (en ik denk lelijk) vonden. Voorlopig genoeg te eten dus!

Linda bedankt voor de tip, wij gaan zo bij de fontein kijken

Wij genieten nog op en top, er is zoveel te zien en te doen en elke dag is weer anders, heerlijk!!

bedankt weer voor alle reacties en de groeten

Marion en Martijn

• 02 Oktober 2006 - 13:44

Frans:

Hoi luitjes alles nog goed in spanje? Hier begint het nu echt herfst te worden. de regen komt met bakken uit de hemel, jammer voor de drie oktoberfeesten want die vallen waarschijnlijk letterlijk in het water maar daar hebben jullie geen boodschap aan. nog steeds lekker weer daar? en word er nog een beetje gesurft? zijn jullie nog naar boven gegaan in de la sagrada?of zijn jullie inmiddels weer verder getrokken? nou je ziet hoe langer jullie weg zijn hoe meer vragen! maar de tijd gaat snel,dus binnenkort kunnen jullie alles zelf vertellen.wezien uit naar jullie terugkomst,maar zolang nog maar volop genieten,we wachten alweer op jullie volgende bericht,groeten en knuffels van ons allemaal, Frans,Willie,Laura!!!