De Spaanse Costa's!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu De Spaanse Costa's!!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

De Spaanse Costa's!!!

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

03 Oktober 2006 | Spanje, Madrid

Hallo allemaal,

Allereerst voor degene rondom Leiden: fijne 3 oktober!!! Helaas moeten wij het feest dit jaar missen maar vanavond staat er natuurlijk wel hutspot op het menu.

Na afscheid genomen te hebben van Mattie (het katje), zijn wij weer verder gegaan richting Barcelona. Ter geruststelling we hebben het voer dat over was aan onze Duitse overburen gegeven die de zorg overnemen.
Eerst nog een tussenstop gehouden van twee dagen in de buurt van Vic. Ook wel een beetje een gedwongen stop aangezien er wat problemen waren met het stationair lopen van de bus. Dat deed hij namelijk gewoon niet meer....
Na wat vage aanwijzingen van het lokale VVV kantoor snel een camping opgezocht. Deze bleek alleen in het weekend open maar we mochten gelukkig toch twee nachten blijven.
En ons geluk werd nog groter toen de klusjesman van de camping, naast stratenmaker, elektricien, loodgieter, tuinman en schoonmaker ook nog eens automonteur bleek te zijn!!
Na een vakkundige blik met een sigaret in de mond werd ons verzekerd dat het 'no problem' was. De motor zou hij de volgende dag even maken.
Dus wij met een gerust hart gaan slapen op ons prachtige plekje midden in de natuur en de volgende dag vol verwachting opgestaan.
Na een heerlijk ontbijt in het restaurant beneden nog even gewacht en toen een wandeling in de natuur gemaakt. Wilde kastanjes geraapt en deze die avond op het vuur geroosterd (mmmmmmmmm).
Maar onze monteur kwam niet, wel werd ons verzekerd dat hij het de volgende ochtend zou maken. En hij hield woord, binnen vijf minuten liep de motor weer als een zonnetje en alles functioneerde prima. Het enige wat hij heeft gedaan is een stekkertje losgemaakt maar dit was 'no problem'!
(Nu vijfhonderd kilometer verderop nog steeds geen problemen dus het zal wel goed zitten).
Hierna een bezoek gebracht aan de prachtige stad Barcelona. Twee dagen rondgelopen en genoten van de fonteinen, park Guell, heerlijke tapas, de La Sagrada en nog veel meer.
Zijn inmiddels na een tip beland in La Manga, dit is een plaats aan het grootste zoutwatermeer van Europa, Mar Menor. En staat bekend om zijn goede mogelijkheden voor windsurfen. Vandaag voor het eerst gevaren en goed bevallen!
Vandaag nog even goed geblunderd, want Marion had een rode bh tussen de witte was laten zitten... Hebben nu dus wat meer roze dan witte kleren in onze collectie, haha.

Groetjes Martijn en Marion

• 03 Oktober 2006 - 16:27

Jacq, Leo En An:

Dat was een flink roze actie:p ! Maar ach,..pink is in. Wordt weer een paar x lekker smurfen. Ik moet helaas nog wat langer wachten, me enkel blijkt toch nog wat erger te zijn dan gedacht (en gehoopt). Dat eist veel dicipline en gedult.
    Hele dikke KUS en héél véél plezier Fam. Spaans

• 03 Oktober 2006 - 16:29

Martijn En Marion:

Zo Angela jij bent er snel bij met een reactie! Jammer van je enkel zeg, balen! Even rust houden dan maar...

Groetjes

• 03 Oktober 2006 - 19:01

Corina:

Hoi M&M! Nou, een beetje cultuur op zijn tijd is altijd leuk!! Fijn dat de bus het ook nog doet :). Ik ga zo ff de stad in en zal een biertje op jullie drinken!! Geniet nog even van het mooie Spanje.. Is dit het laatste land van jullie reis (naast de terugweg natuurlijk..)??
    Kus, Cor en ook van Ben..

• 03 Oktober 2006 - 19:10

Arie & Nel:

Hallo M en M ben vandaag op verjaardagsvisite geweest bij neef Erwin, dus gr. van heel de fam.Rademaker.Hier in de omgeving ruikt alles naar hutspot want het is 3okt.dat spektakel missen jullie dus.P.s.ik ook want ik ben gewoon alleen thuis, zelfs poek is de hort op. Maar nu even geen geintjes meer met de auto want ik zeg steeds bijna alles is al vernieuwd dus hij moet het gewoon goed doen. geniet van jullie laatste stuk van deze reis en van jullie "roze"periode.

• 03 Oktober 2006 - 21:24

Laura:

he he!! alles roos kleurig?? houden zo haha
    hier giet het dus geniet maar van het weer daar!!! x zus(je)

• 04 Oktober 2006 - 06:24

Malou:

aloha!!
    voor mij ook geen 3-oktober feesten in Leiden... alhoewel... heb gister hier toch ook maar een soort van 3 oktober feestje gevierd in de kroeg.... met het gevolg:
    een giga kater van hier tot tokio nu..:S ach , moet kunnen toch ;-)
    nou geniet er nog lekekr van!
    dikke kus malou

• 04 Oktober 2006 - 08:42

Eveline:

Ha Marion en Martijn! Barcelona lijkt me echt een geweldige stad! Zou ik ook graag nog is naar toe willen... Geniet er lekker van! 2 oktober was leuk in Leiden, maar wel totaal 'verregend'.
    Liefs Eef

• 04 Oktober 2006 - 09:05

Rob En Jolien:

Ach, mooi roze is niet lelijk! Zijn wel benieuwd naar de foto's van Barcelona. Wij zijn solidair met jullie, ook geen 3 oktober voor ons!

• 06 Oktober 2006 - 09:47

Joost:

heej reizigers, hoest nou? hier gaat alles ook prima. die roze kleren passen wel goed bij jullie muur trouwens! vanavond hebben we een fantastisch programma: we gaan verkenners elektrocuteren en waterstofbommen maken! dus misschien is t jeugdhuis er wel niet meer als jullie terugkomen. veel plezier daar en tot kijk! groeten van joost

• 07 Oktober 2006 - 08:55

Manon:

Hi dushi's,

Klinkt allemaal weer super. Heb vd week bij het opstijgen vanaf Barcelona nog wel even gezwaaid naar jullie! Jammer van de MMS, maar jullie komen gelukkig bijna terug, dus kan ik jullie "live" zien met roze kleding aan! Martijn, roze staat je vast enig! Heel veel plezier nog, en tot snel!

Kus Manon

• 09 Oktober 2006 - 10:57

Claire:

Hé vakantiegangers,
    Nou die bus laat jullie af en toe wel in de steek maar hij gaat toch iedere keer weer mee op doortocht, super-bus dus! Je verwent hem toch ook wel af en toe Marion? ;)
    Nou we hebben vorige week ook voor jullie gedronken hoor, volgende jaar moeten jullie alleen wel weer mee hoor want dit doe ik geen tweede keer ;) Moest ook al drinken voor Lou.
    We zaten gisteravond in de kroeg en hadden het over jullie thuiskomst. De tijd vliegt echt voorbij, eind deze maand zien we jullie alweer in levende lijve...(in roze kleding :)) Gaan jullie ook nog even langs Portugal?
    Tot over 19 nachtjes, liefs xx

• 09 Oktober 2006 - 14:37

Willy:

Ha die M en M Jullie boffen maar, hier is de herfst begonnen, en jullie zitten gewoon nog midden in de zomer! Ik zou ook wel weer zin hebben in een lekkere zon-vakantie, maar helaas zit dat er nog even niet in. Misschien in januari?? Gaan wel nog het a.s. weekend weg met opa en oma in een hotelletje, dus dat is ook wel erg leuk. Nou nog heel veel plezier en groetjes en kusjes, ook van papa

• 14 Oktober 2006 - 08:31

Frans Willy Opa Oma:

Ha die Martijn en Marion
    Wij zijn nu in de Ernst Sillem Hoeve hotel in Den Dolder ligt mooi in de bossen we zijn met opa en oma en hebben net een heerlijk ontbijt achter onze kiezen. Gaan zo even naar Naarden en vanmiddag gaan we fietsen en opa en oma wandelen. We hebben net even alle foto's laten zien en opa en oma vonden het geweldig. gaan ze ook nog s doen zo'n reis!
    Mogen ze dan het busje lenen? Geintje .... nou dikke kus van ons allemaal en nog heel veel plezier