Home sweet home! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Home sweet home! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Home sweet home!

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

30 Oktober 2006 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Wij zijn vrijdagavond om 23.00uur weer thuis gekomen in Zoeterwoude. Helaas wel in een Franse huurauto en niet in ons eigen busje. Maar dat zullen we later toelichten.
Eerst nog even over onze laatste week vertellen. Golfsurfen in Biarritz is gelukt en was super! De golven waren bijna twee meter hoog en hadden best veel kracht... Voor een eerste les ging het best aardig. Martijn kon zelfs al dieper de zee in en Marion heeft leren opstaan in drie stappen in plaats van in één keer.
Na Biarritz vetrokken naar het romantische Parijs. Onderweg nog bij een enorme zandduin geweest en na enig aandringen van Marion koers gezet naar Euro Disney!
's Avonds hier aangekomen en op de parkeerplaats bij Disney overnacht. Hier zijn toiletten en een douchegebouw en sta je met ongeveer 40 andere campers.
In eerste instantie wilden we hier één nachtje blijven en hadden daar dan ook voor betaald. Toen we besloten langer te blijven zijn we op zoek gegaan naar het betalingskantoor, dit konden we eerst niet vinden en later bleek het weer gesloten. Toch maar blijven staan en helemaal niks gehoord, prima dus.
De eerste dag zijn we Parijs ingegaan en bij het Louvre, de Eiffeltoren en Champs Elysee geweest. 's Avonds nog een drankje gedaan in Disney Village.
De tweede dag lekker het park ingegaan. Euro Disney was helemaal omgetoverd in Halloween-stijl dus dit was erg leuk!
De derde dag nog even Parijs ingegaan en de Catacombes bezocht. Dit is een grote ondergrondse verzameling van menselijke botten en schedels. Toen de pest in de 18de eeuw uitbrak moesten veel begraafplaatsen geruimd worden ivm ruimtegebrek en die overblijfselen zijn in de Catacombes opgestapeld. Beetje luguber maar wel interessant om te zien.
Aan het einde van de Catacombes werd je tas nagekeken omdat er nogal eens botten en schedels verdwijnen. Er lagen zelfs al een schedel en een bot, die waren net in beslag genomen.
Aangezien we al een beetje ongerust waren over weer een gierende versnellingsbak zijn we op tijd terug gegaan om een garage te zoeken. Bij de vijfde garage, een VW-dealer wilden ze er wel even naar kijken. De diagnose was niet veelbelovend. Een onderdeel in de versnellingsbak was kapot en reparatie zou meer dan een week duren en weer een hoop gaan kosten. Ze konden echter ook niet zeggen hoe ver we er nog mee zouden komen.
Daar kwamen we echter snel genoeg achter want na 500 meter schoot hij al uit zijn derde versnelling. Déjà vu van de vorige keer helaas.
Zaten net op de snelweg dus de volgende afslag genomen en voorzichtig naar een parkeerplaats gereden.
Vanuit hier weer (inmiddels onder de snelkeuzetoets) de ANWB gebeld en met een half uur werden we hier weggesleept.
In het busje op het terrein van de Franse pechdienst geslapen en de volgende dag naar een garage gesleept.
We waren niet alleen want er waren ook twee Nederlandse jongens die benzine ipv diesel hadden getankt...
Bij de garage werd onze bus opgekrikt even aan het wiel gedraaid en toen kwam de uitslag: Le boit de vitesse est morte.. (vrije Ned. vertaling: de versnellingsbak is naar zijn gallemiezen).
De ANWB had inmiddels al een huurauto geregeld en wij zijn met een taxi naar het verhuurbedrijf gegaan. Na nog heel wat gedoe en misverstanden, we moesten de auto namelijk eerst de volgende ochtend weer in Parijs inleveren, zijn we vertrokken in onze nieuwe Renault Megane. Eerst nog even terug naar de garage voor de spullen. Was een rit van een kwartier maar wij hebben er dik twee uur overgedaan omdat we de garage niet meer konden vinden, haha.
Om vier uur toch met een aantal spullen de reis naar huis voortgezet. Na een comfortabele en vooral pechloze rit om elf uur dus aangekomen in Zoeterwoude. Even bij beide ouders en de Scouting langs geweest en daarna lekker in bed gekropen. Nog niet in onze eigen flat maar bij Marion haar ouders. Onze flat moest eerst nog even geboend worden door een vriend van ons die op ons huisje en onze kat heeft gepast.
De volgende dag nadat de huurauto weer ingeleverd was konden we echt naar huis. En daar wachtte ons een schoon huis en een iets dikker geworden kat. Fijn thuiskomen dus!
Het was weer een heel avontuur en eigenlijk ook wel een passende afsluiting van deze reis.
Eind deze week verwachten we ook het busje thuis en dan is alles weer compleet!

Groetjes Martijn en Marion

• 30 Oktober 2006 - 12:06

Jerney:

FIJN DAT JULLIE ER WEER ZIJN!!! Daarbij moet ik toch jullie nog even bedanken voor de gezellige verhalen. Het gaf het gevoel dat je naast gewoon vijf dagen zwoegen op werk ook een reis door Europa had gemaakt! Dus welkom thuis met z'n allen!! ;-) X Jern...

• 30 Oktober 2006 - 13:36

Frans:

jullie zijn wel heel thuis gekomen,en dat is voor ons en iedereen het belangrijkste.Dat busje komt vanzelf achter jullie aan,dat is hij inmiddels gewend,jammer niet mmer iedere dag kijken wat jullie beleefd hebben, maarja aan alles komt een eind ook aan dit dagboek. Martijn en Marion we vonden het erg fijn om een beetje met jullie mee te reizen op deze manier en nou nog maar lang nagenieten! en wie weetkomt er nog eens een volgende keer!!

• 30 Oktober 2006 - 14:37

Niels Zuidhoek:

Leuke reis Tijn. Inderdaad is het weer eens tijd om af te spreken. Ik mail je nog..

• 30 Oktober 2006 - 16:16

Malou:

heeey m & m !!
    goed dat jullie veilig weer thuis zijn! super dat jullie nog even in Disney zijn geweeest, als je dan toch in de buurt bent ;-)
    veel pelzier met nagenieten van jullie reis !

dagdag!
    kuzz lou

• 30 Oktober 2006 - 18:34

Eveline:

Ook ik ben natuurlijk ontzettend blij dat jullie heelhuids thuisgekomen zijn! Ik zal de verhalen op deze site missen, maar verwacht nog veel in geuren en kleuren te horen van je Marion! Ik vond het trouwens ook erg leuk je zaterdag bij Ben gezien en gesproken te hebben!
    Tot woensdag, bij de CHIPPENDALES! Dat wordt lachen! Echt leuk dat je weer terug bent, hoop dat jij dat ook een beetje vindt..
    Liefs Eef

• 30 Oktober 2006 - 20:21

Arie En Nel:

Hebben zojuist jullie afsluitende verslag gelezen en gaan dit vervolgverhaal zeker missen. Maar jullie zijn nu weer gezellig in de buurt en we hebben al heel wat verhalen uitgewisseld. Maak hier een leuk album van om nog vaak van te genieten.

• 30 Oktober 2006 - 20:52

Patries:

Leuk al die verhalen om te lezen.
    Zie jullie binnenkort wel weer een keer.

groetjes patries

• 01 November 2006 - 15:30

Gerben En Marlou:

Heej hallo, het was even zoeken, maar we hebben jullie site gevonden! Wij zijn gerben en marlou uit leucate (van de hamburgers). Wat een leuke verhalen, behalve de pech dan......Helaas zit het er alweer op he, op naar de volgende keer!!! Als jullie het leuk vinden en onze site ook eens willen bekijken, kunnen jullie ons een mailtje sturen. camperbewoners@gmail.com

groetjes gerben marlou en buffy

• 10 November 2006 - 20:13

Manon:

Hi dushi's,

Jullie zijn al een tijdje thuis, en heb jullie ook al veel gesproken en gezien, maar ben echt heel blij dat jullie er weer zijn! Ik wacht nog op de foto-avond!

Kus Manon

• 14 November 2006 - 20:21

Linda:

Welkom thuis (sorry lees mn hotmail niet zo vaak...)! Keertje afspreken?

Knuf, Linda