Visite! - Reisverslag uit Palm Beach, Aruba van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Visite! - Reisverslag uit Palm Beach, Aruba van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Visite!

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

23 Mei 2012 | Aruba, Palm Beach

Hallo allemaal,

Het werd wel weer eens tijd voor een teken van leven van onze kant. Nou, het leven aan deze kant van de oceaan bevalt ons nog steeds super. We hebben nog zes weken te gaan en we genieten er volop van. De afgelopen weken hebben we ons heerlijke leventje hier gedeeld met visite. Als eerste kwamen daar Marion haar lieve ouders, zij kwamen vergezeld met vrienden uit Nederland, Arie en Henriet van den Berg. Het grappige is dat hun dochter (Lizet) ook op Aruba woont voor drie jaar en zij kwamen hiernaartoe om de bevalling van haar eerste kindje bij te wonen. Mijn ouders wisten wel dat zij op dezelfde vlucht zaten maar Arie en Henriet wisten dit niet, dat was dus een grote verrassing op Schiphol! Helaas was de volgende verrassing dat zij vertraging hadden... Iets later dan gepland kwam het viertal dus op het zonnige Aruba aan! Aangezien Lizet al bijna uitgerekend was hebben we de volgende dag meteen een heerlijke bbq gedaan met zijn allen. Dit was super gezellig en de wijn vloeide rijkelijk, haha.
De rest van de week hebben we gezellig met Marion haar ouders doorgebracht, we zijn op een boottochtje geweest, lekker aan het zwembad gelegen, nog meer gebbqed, heerlijk ontbeten in een luxe hotel, gesnorkeld en zelfs geSUPt! Suppen is een zeer populaire bezigheid hier en het is de afkorting voor Stand Up Paddleboard. Je staat dus op een surfboard met een paddel en het is lekker ontspannend en een work-out tegelijk. Marion haar vader Arie heeft zelfs een paar golfjes gepakt! Super stoer dus.
Het enige mindere aan deze week was dat Marion de laatste dag een verkeerde garnaal had gegeten dus dat betekende een nachtje op het toilet met een teiltje. Hebben we dat ook weer meegemaakt.
De laatste avond dat Arie en Nel hier waren kwam ook de bevalling bij Lizet op gang. Via een keizersnede is hun zoontje geboren, Boaz Daniel van Beveren. Marion is dus met haar ouders nog snel even langs het ziekenhuis gereden voor kraambezoek en toen was het alweer tijd om voor hen om naar huis te gaan helaas.
Maar inmiddels was de volgende visite al op het eiland, Manon en Mark, Manon voor twee weken en Mark voor een weekje. Zij hadden een appartementje gehuurd aan de andere kant van de airport. Een erg leuk appartement met jacuzzi dus dat was prettig vertoeven daar. Heerlijk samen gebbqed, bijgepraat, gesnorkeld en een paar leuke excursies gedaan, waaronder de partybus. Dit is een versierde open bus waarbij je langs verschillende kroegen rijdt en bij iedere kroeg je drinkfles laat vullen met cocktails. Dat werd steeds gezelliger dus, zo gezellig zelfs dat Martijn op de bar heeft gedanst (zonder shirt) met bouwhelm op het nummer YMCA!
Later zijn Manon en Mark ook met zijn tweëen op een quad het eiland gaan verkennen, helaas hebben zij ergens een afslag gemist onderweg naar de natural pool en toen op een ruig stuk beland waar Mark heeft geprobeerd om de quad verticaal omhoog te rijden wat tot gevolg nogal wat blauwe plekken en schaafwonden had. Dat was even schrikken dus maar gelukkig niet ernstigs gewond.
Na een week Mark dus uitgezwaaid en een week later zouden we hetzelfde doen met Manon. Zij kwam alleen niet mee met het vliegtuig. Zij werkt als stewardess en kan dus goedkoop vliegen alleen moet er dan wel een plaats beschikbaar zijn. Dat was er dus niet.
Gelukkig hebben wij een fijne bank en heeft ze daar een nachtje op geslapen, de volgende dag nog een kiteles genomen bij Martijn en daarna hebben we haar weer naar de airport gebracht. Deze keer kwam ze wel mee maar alleen tot Bonaire.... Dus na nog een nachtje Bonaire mocht ze gelukkig de volgende dag wel mee naar Nederland.
Direct hierna kwam het volgende vliegtuig alweer aan met daarin Laura (Martijn zijn zusje) Marius (Martijn zijn beste vriend) en Angela (Martijn zijn nichtje). Dit betekende voor ons nog twee weken met allerlei leuke en gezellige activiteiten. Zo hebben Angela en Laura kiteles gekregen van Martijn. Zijn we met zijn vijfen gaan quad rijden naar de natural pool, waarbij wij wel de juiste route hebben genomen, haha. Was echt een super gave dag!
Verder zijn er tijdens deze twee weken de nodige cocktails, biertjes en 1,5 liter flessen wijn door heen gegaan, het was erg gezellig dus!
En nu zijn we weer met zijn tweëen en hebben we nog maar ongeveer zes weken hier, de tijd vliegt dus om voor ons gevoel. Inmiddels zijn wij ook parttime gaan werken want zes dagen in de week was toch een beetje te gek.
Gisteren is Martijn met zijn werk nog gaan kiten in een grote groep naar de noordpunt van het eiland. Een leuk gezicht om al die kites bij elkaar te zien vliegen. Minder leuk was dat Martijn met een gescheurde broek weer aan land kwam. Hij was op een ondiep stuk op koraal gevallen met niet alleen een gescheurde broek als gevolg maar ook fikse schaafwonden. Vandaag doen we dus even een dagje rustig aan en straks gaan we onze net gekochte visuitrusting testen! Hopelijk vanavond dus verse zelf gevangen vis op de bbq! Gelukkig is de zomer in Nederland inmiddels ook begonnen en kunnen jullie ook aan de bbq. Eet smakelijk dus zou ik zeggen, geniet van het zonnetje, dat doen wij ook hier!

Tot snel,

Liefs Martijn en Marion

• 23 Mei 2012 - 19:52

Laura:

Proost dan maar!!!! Wat een leuk verhaal en nog leuker dat ik de helft zelf heb meegemaakt!!!!
    Geniet van de laatste weken!
    Groetjes vanuit een eindelijk zonnig nederland!!!
    X zusje

• 23 Mei 2012 - 20:09

Arjan:

Leuk om weer wat te lezen, jullie zijn goed bezig.
    Veel bezoek, ook een goede rede voor een bbq.
    Hier gelukkig ook de eerste bbq dag al gehad.
    Geniet ervan

Gr arjan

• 23 Mei 2012 - 20:13

Manon:

Hi dushi's,

Leuk weer een update! En fijn om te lezen dat het minder werken goed bevalt. En uiteraard ook fijn dat jullie wel goed zijn gereden. We denken dat Mark zijn voet misschien toch gebroken was, want hij heeft er nog last van!
    Ik ben erg benieuwd of jullie wat gevangen hebben, vast meer dan met zeevissen ooit... Hier is inderdaad de zomer weer begonnen, dus ook hier snel weer aan de bbq. Geniet van de vis, spreek jullie snel!

Geniet er nog van,

Kus (ook van Mark)

• 23 Mei 2012 - 21:02

Bart En Ris:

Hoi Marion en Martijn,
    Het was weer leuk om jullie reisverslag te lezen, jullie hebben weer veel beleeft!! Wat gaat de tijd toch snel!! Het weer bij ons is idd naar zomerse temperaturen aan het gaan, dat is voor jullie ook wel lekker als jullie terug komen!! Nou geniet nog even van jullie laatste 6 weken op Aruba!!We wensen jullie na deze 6 weken een goed afscheid daar en een goede reis terug!! Groetjes en tot ziens

• 24 Mei 2012 - 17:34

Claire:

Wat voor overheerlijke vis is het geworden..:-)?
    Ontzettend leuk om te lezen dat jullie weer volop aant genieten zijn van jullie tweede thuis. Jullie stralen helemaal op de foto's;-)
    Nog maar 6 weken en dan kunnen we hier weer even genieten van jullie gezelligheid.
    Geniet nog even lekker van elkaar en het mooie Aruba!
    Liefs x

• 28 Mei 2012 - 11:41

Kim:

Super leuk om weer iets van jullie te lezen en te zien!!!
    Jullie zien er fantastisch uit en zo te lezen, is het ook fantastisch...
    Geniet van jullie laatste weekjes en dan maar weer gewoon gezellig borrelen bij de meester op het terras met ons! ;)

x Kim, Fer en Dinand

• 02 Juni 2012 - 10:07

Oma En Opa Haasnoot.:

hallo marion en martijn,alles gelezen wat jullie zo meemaken en beleven.heb ook gelezen dat je visgerij gekocht heeft,{toch wel een beetje profesioneel ? ] vangen jullie daar nog wat ?nu verderweet ikniet veel meer,wij wensen jullie alle goeds en veel plezier voor de nog resterede tijd. veel liefs, Oma en Opa.

• 19 Juni 2012 - 20:02

Eveline:

Gave foto's en zo te lezen vermaken jullie je goed!
    De verhalen van jullie gasten zijn ook niet verkeerd..

Nog een kleine maand.. Geniet nog even op dat heerlijke eiland!!!

Liefs, Eef

• 05 Juli 2012 - 12:24

Bart En Ris:

Hoi Marion en Martijn jullie 1 ste avontuur zit er bijna weer op. We wensen jullie een gezellige afsluiting en een goede reis naar huis!! Groetjes van ons