Kiteparadijs - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Kiteparadijs - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Kiteparadijs

Door: Martijn en Marion

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

20 Maart 2013 | Filipijnen, Boracay Island

Boracay is de belofte als paradijs voor kitesurfen zeker nagekomen! De reis ernaartoe was best een onderneming met twee vluchten, twee uur opgepropt achterin een minibusje en vervolgens half uurtje op de ferry maar toen de paradijselijke stranden in zicht kwam waren we dit weer snel vergeten. Het laatste stukje afgelegd in een tricycle, erg leuk, motor met grote zijspan. Het was even slikken toen we bij onze accomodatie aankwamen, de locatie was prachtig aan het strand maar de kamer was niet zo prachtig, ahum... Heel veel muggen, vies doorgezakt bed en dat voor twintig euro per nacht (voor Azië een hoog bedrag). Het ergste was echter het probleem met de houtwormen, hierdoor regende het fijn zaagsel en stof in de kamer en dus in je bed... Tijd voor een biertje in de bar dan maar, hier raakten we snel aan de praat met wat kite instructeurs en voor we het wisten konden we de volgende dag naar een ander huisje verderop kijken.

De volgende ochtend een kijkje genomen en we waren meteen verkocht, rieten bungalow, balkon met zicht op het strand, eigen keuken met koelkast en een heerlijk schoon bedje! Ietsje meer geld maar dat hadden we er graag voor over.

Hierna was het natuurlijk de hoogste tijd om de kites uit te pakken. We hebben drie maten bij ons en ze zijn hier alledrie goed gebruikt. Het is een beetje het einde van het seizoen maar we hebben het goed getroffen met de wind! We waren alleen niet de enige op het water dus vroeg opstaan om lekker de ruimte te kunnen hebben was de oplossing. Vooral Marion had natuurlijk flink wat ruimte nodig nog, haha, dit voor de veiligheid van anderen. Gelukkig is al dit vroege opstaan wel beloond en kite Marion inmiddels goed op en neer.

We hebben ook goed gebruik gemaakt van de keuken en heerlijk gekookt met verse spullen van de markt. Het leukste was de vismarkt waar je levende krab/kreeft, mosselen, vis, inktvis etc. kon kopen. Je kon het dan mee naar huis nemen of bij een restaurantje ernaast laten bereiden. Gisteravond heerlijke chili krab gegeten, mjamm mjamm!
Een ander hoogtepunt was een zeiltocht met een paraw rond het eiland. Dit zijn hele kleine traditionele zeilbootjes die je in overvloed op het water ziet. Een mooie tussenstop gemaakt om te snorkelen en visjes banaan te voeren.

Helaas ook een dieptepuntje gehad, onze camera is gestolen op het strand, waarschijnlijk door een paar kleine mannetjes. Helaas pindakaas, dus naar de politie om aangifte te doen, drie dagen later hadden we de aangifte in handen, haha. Gaat allemaal wat anders hier maar dat hoort erbij. Gelukkig hadden we het grootste deel van de foto's al uitgeladen dus toch nog mooie beelden voor jullie! En natuurlijk ook een filmpje van onze belevenissen hier:

Vandaag vertrekken we weer naar Maleisië waar we tien dagen gaan rondtrekken o.a. naar de bergen, de jungle en Malaka (de oudste stad van Maleisië). Daarna nog een aantal dagen in Kuala Lumpur waar we visite krijgen waar we erg naar uitkijken!

Tot de volgende keer,
Liefs Martijn en Marion

• 20 Maart 2013 - 14:26

Willy Du Prie:

Ha M & M

Jeetje, wat ziet dat er weer leuk uit allemaal!!!
    Heerlijk, een huisje aan het strand en nu zonder houtworm haha...
    Fijn dat je hier wel heel lekker kon kiten Tijn en gave stunts !!(ook die deleted scenes...)
    Marion: heel stoer!!
    Gelukkig dat jullie foto's al uitgeladen waren, het zou echt balen zijn als die ook kwijt zouden zijn.
    Weet nog goed hoe wij ons voelden in China toen het fototoestel weg was.
    Ik zou graag ook even langs komen! Maar helaas!!
    Geniet er maar van en fijne rondreis in Maleisie.

Liefs van papa en mama

• 20 Maart 2013 - 15:22

Bart En Ris:

Wat leuk om weer deelgenoot te mogen zijn van jullie reis!!
    Veel plezier weer met wat jullie weer gaan doen!!
    Groetjes uit Leidschenveen

• 20 Maart 2013 - 15:41

Nel Rozenboom:

Wat zijn jullie sportief bezig, ziet er allemaal super uit.
    huisje 2 lijkt mij ook heel veel beter, slaapt waarschijnlijk ook lekkerder zonder knagende houtwormpjes en beter voor de luchtwegen.
    Geniet maar van het heerlijke weer want hier is het nog steeds winter.
    en wat leuk dat jullie bezoek krijgen want dat gebeurt niet elke dag nu jullie zo ver weg zitten.

liefs en groeten vanuit Zoeterwoude van die andere papa en mama

• 20 Maart 2013 - 18:58

Haasnoot:

Alles weer heel mooi en goed weer. hier lijkt het wel winter,elke dag 3 graden en een ijzige noord oosten wind brrr,verder wensen wij jullie veel liefs,en de hartelijke groeten van ons.Oma en Opa.

• 21 Maart 2013 - 23:55

Manon:

Hi dushi's,

Had het al gelezen maar nog niet gereageerd. Maar bezoek in Kuala Lumpur! Wat leuk!!! ;) van wie?? :p
    Zaterdag nog 1 vlucht naar Curaçao, en dan is het bijna 31 maart! Yoehoe!!!! Zorg maar dat de cocktails koud staan....

Dikke kus

• 25 Maart 2013 - 10:43

Corina :

He schatten.. Nu de rest van de foto's gezien.. Wow.. echt mooi!! Wat een gave zandsculptuur!! Maand en dag draaien ze daar om?
    Veel plezier in Maleisie en met het bezoek!!

Kus!

• 12 April 2013 - 22:48

Eveline En Dennis:

Toch ook vanuit Delft nog even een reactie op jullie bericht. Ziet er allemaal weer heer fijn en relaxed uit! Wat een omgeving! Heel mooi. Wel behoorlijk balen van jullie gestolen camera..
    Inmiddels zijn jullie al in Thailand. Wat een reis maken jullie! Blijf genieten!!
    Liefs van ons.