Eindelijk wind!!! - Reisverslag uit Torbole, Italië van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Eindelijk wind!!! - Reisverslag uit Torbole, Italië van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Eindelijk wind!!!

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

26 Augustus 2006 | Italië, Torbole

Hallo allen,

Even een berichtje uit het winderige Torbole. Dit is een plaatsje aan het Gardameer waar alles in het teken staat van windsurfen!
Eerst nog even een stukje terug want we hebben nog één dag Venetië achter de rug. Zijn toen de klokkentoren van de San Marco in geweest, met de lift want de trap was niet toegankelijk, en hebben daar van een heerlijk uitzicht genoten.
Daarna nog lekker even een overheerlijk Italiaans ijsje naar binnen gewerkt, die zijn echt goed!
Die avond besloten om de volgende dag weer door te trekken richting het Gardameer. Onderweg nog een nachtje wildgekampeerd naast een gezellig ronde Duitser en een lekker Nederlands prakkie gemaakt. Hutspot met een gehaktbal, jammie!
Een camping zoeken bleek de volgende dag nog iets lastiger dan gedacht. Ook al loopt het hoogseizoen hier op zijn einde, volgens de informatie dan, staan de meeste campings nog gewoon helemaal vol, complet, keine platze en meer van dat.
Bij de derde camping (viel dus uiteindelijk best mee) was er nog een mooi plaatsje voor twee weken beschikbaar. We hebben nu dus weer even lekker rust en blijven hier in ieder geval twee weken. Het surfen is hier voor Martijn wel erg leuk, staat midden op het meer bijna altijd harde wind. Voor Marion valt het nog even tegen hier, hadden gehoopt op iets vlakker water maar hier staan ook al flinke golven. Maar goed morgen weer een dappere poging wagen!
Gelukkig komt zelfs een zeer geoefende surfer als Martijn nog wel eens in de problemen. De eerste keer dat Martijn het water opging was hij binnen tien minuten in een totaal windstille hoek beland bij een hoge rotswand met hoge golven. Na een uur vallen en niet wegkomen had gelukkig een Nederlands stel hem opgemerkt en de lokale surfvereniging gewaarschuwd. Martijn is dus door een bootje opgepikt en veilig weer aan de kant gebracht. Gelukkig wel meteen een aantal bruikbare tips en adviezen gekregen waar je wel en niet moet komen. Je moet dus schijnbaar echt niet in die hoek komen....
Nou dat weet Martijn nu wel maar voor de zekerheid toch maar meteen een zwemvest aangeschaft. En hij gaat nu al een paar dagen als een speer met zijn nieuwe mooie zwemvest (heel hip, foto's komen volgende keer want de computer doet het hier weer niet....)

Groetjes aan iedereen!

• 26 Augustus 2006 - 20:34

Linda:

Jaaaaaaah ik ben de eerste! Veel plezier daar en surf ze!

Knuffel van Linda

• 26 Augustus 2006 - 22:44

Laura:

jeeeh ik de tweede
    gaaf zeg dat jullie nu eindelijk lekker kunnen surfen!! ben wel een beetje jaloers dat papa en mama jullie wel hebben gezien en ik niet...
    snik snik

mis jullie
    kus laura

• 27 Augustus 2006 - 08:52

Malou:

jeeeeej ik de derde ;)
    jullie hebben veel wind, ik hier nog wat last van de laatste weekjes moesson! veel plezier weer!
    dikke kus vanuit nepal !
    liefs malou

• 27 Augustus 2006 - 09:24

Arie En Nel (ouders):

Leuk om op deze zondagochtend weer een bericht van jullie te mogen lezen. Zeker als het een bericht is waaruit je kunt opmaken, dat jullie je nog prima vermaken.
    Best lekker zo te kunnen surfen met hoop ik mooi weer. Hoe gaat het met de camper. Doet hij het nog steeds naar wens. Alhoewel hij nu 14 dagen "rust"heeft begrijp ik. Het is voor ons nu ook aftellen. Nog 4 nachtjes en dan reizen wij af naar Frankrijk. Waarnaar toe weten wij nog niet precies. De zon moet er in ieder geval schijnen en het moet DROOG zijn.
    Vanmiddag gaan wij naar het 40 jarig trouwfeest van Gerard en Tini.
    Groeten.

• 27 Augustus 2006 - 10:47

Ilse:

jeetje ik de 5e! klinkt weer allemaal gaaf en bedankt voor jemailtje en ik houd je natuurlijk op de hoogte!
    dikke kus

• 27 Augustus 2006 - 12:10

Manon:

Nou, nummer 6 voor mij doen is ook niet slecht... Martijn, niet zo piepen, een uurtje vallen is ook goed voor je conditie en dat is ook wat waard... Marion, jij hebt ook baat bij een goede conditie van martijn toch??? ;) Heel veel plezier nog, we smsen nog wel!

Kus Manon

• 27 Augustus 2006 - 19:29

Ties:

he Pim, afgelopen donderdag weer gezwommen en wederom geen biertje gedronken. Nog even en we worden echte topsporters!Genieten maar van het mooie weer daar want hier regent het behoorlijk.

groetjes,

Ties

• 27 Augustus 2006 - 20:01

Wim:

jaaaa, mijn eerste bericht!
    Eindelijk een ractie van jullie ome Wim.... Blij dat er eindelijk wind is en jullie wat te doen hebben overdag... anders verveel je je maar denk ik dan :-) Kan Marion de waterstart al? en Martijn de foreward? blijven oefenen he !!
    Ik net terug van weer een heerlijk dagje zeilen met Bart (die aannemer) op het Grevelingenmeer... echt leuk hoor dat zeilen...
    Ben benieuwd naar de actiefoto's op Lagio di Garda !!!
    Hang Loose,
    Weehaa

• 28 Augustus 2006 - 06:32

Sandra Van Leeuwen:

Zit je op maandagochtend kwart over acht met nog slaperige ogen in je mail te lezen dat andere mensen lekker in jouw favoriete vakantieland aan het rondreizen zijn. En dan nog wel zodanig dat het niet eens voor gewoon drie weken vakantie - zoals normale mensen dat doen -, maar zonder een limiet. Zo van: we gaan zoals de wind waait. Als klap op de vuurpijl schrijven ze dan ook nog over ECHT Italiaans ijs; van dat ijs dat met een spatel op het hoortje wordt geduwd. Zucht! Ik ga me wel richten op de knipselinfoservice .....

• 29 Augustus 2006 - 09:12

Frans:

hoi m+m het weer is hier verschrikkelijk maar bij jullie waarshijnlijk veel beter martijn fijn dat je nu lekker kan speren op het water maar blijf wel uit die dooie hoeken want het gardameer is erg groot,nou maar het mooie weer achterna de komende weken veel plezier nog en tot schrijfs gr. frans en willy.

• 30 Augustus 2006 - 17:42

Corina:

Yeahh.. ik ben de.. even tellen.. 11e!! Haha! Leuk om weer te lezen dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben (had ook natuurlijk niet anders verwacht..)! Gelukkig is er lekker wind voor jullie! Marion, lukt het surfen een beetje in die stevige wind? Hier alles oke.. Ben ook maar weer eens begonnen met werken.. ;) Veel plezier nog!! Kus, Corina

• 30 Augustus 2006 - 19:38

Marius:

he martijn&marion wat een spannende verhalen alweer het enigste spannende wat ik heb meegemaakt is dat de poort achter weer blank stond door die snert regen.(klein venetie)zijn weer mooie fotos venetie ziet er erg gaaf uit.martijn dat surfen is toch niks voor jou joh veelste gevaarlijk je moest ook bij les 1 beginnen.marion hoop voor je dat je ook nog kan surfen en als die lokals je lastig vallen zeg je maar :vaffanculo checca ( oprotten mietje) of figlio di puttana ( hoerenzoon) veel plezier verder en hou hem binnen de lijnen mzzl marius

• 30 Augustus 2006 - 19:40

Marius:

oja ik was nr 12 maar voor jullie nr uno toch?

• 31 Augustus 2006 - 11:10

Claire:

Al wat rustiger water gevonden Marion?
    Dat Nederlandse eten moeten jullie er af en toe wel inhouden hoor anders moeten jullie teveel afkicken als jullie terug zijn ;)
    En het is natuurlijk lekker, wij hebben ook 1 keer zuurkool gegeten in Suri, heerlijk...
    kus

• 31 Augustus 2006 - 12:09

Joost:

heej surfdudes, alles gaat goed zo te lezen. hier gaat t ook prima en ik sta minni niet af aan je ouders hoor pim! ik heb een extra set veren voor mn auto en die ga ik morgen bij gerard crom boller maken!! en zaterdag ga ik mn 31ers halen en langere schokbrekers. oja marion, ik hoop dat t wat wordt met theo bij de gidsen want hij heeft t voor elkaar gekregen om al 2x aan kim dr tieten te zitten...whaha veel plezier groeten van joost.
    ps martijn: vanavond vergadering.. dat je t niet vergeet!

• 02 September 2006 - 09:32

Leo En Jacqueline:

Hoi we hebben eindelijk weer internet dus we kunnen jullie nu zelf volgen! Ongelooflijk hoe het om twaalf uur daar gaat waaien hè?! Angela en leo hebben daar in Torbole bij die surfschool naast het haventje gesurft. Nou nog veel surfplezier daar. Groetjes leo en jacqueline.

• 02 September 2006 - 15:35

Kim:

hey hey, leuk hoor al die verhalen.. Wij hadden het gister ook weer gezellig op de scouting en in de meester! Marieke en Bas zijn gister getrouwd.. ben nog naar de receptie geweest.. verder weinig te melden. Have fun!

Grtjes Kim

ps:Marius ik vind je bericht inderdaad geniaal! ;)

• 06 September 2006 - 08:33

Iedereen:

wat zijn we benieuwd naar nieuwe berichten!!!!!!!!!!!

• 06 September 2006 - 10:19

Robroer:

Nieuwe berichten en foto's please! Je hebt nu trouwens officieel een slet als broer. Intro was errug gezellig. Zorgen jullie trouwens dat jullie niet te hard gaan door alle landen. Straks zijn jullie al weer terug ;-)

• 06 September 2006 - 20:11

Joost:

heej menm, leven jullie nog? Mini wel hoor! volgens mij wordt ze dement, want ze rent weer achter touwtjes aan.. en dat voor een bejaarde... heej pim, ben hard bezig met mn verenlift, morgen alles er onder zetten en dan beginnen aan mn bodylift! hij wordt echt hoog... oja, marion, nog ff een roddel, eigenlijk is t nog waar ook.. bas en marieke krijgen een kleine! veel plezier daar nog en doe t maar rustig aan.. alles onder controle.
    groetjes van Joost.. en van een spinnende kat op mn schoot

• 07 September 2006 - 18:48

Marloes & Vivien:

ha die martijn,
    hoe gaat het met jullie?
    we hebben veel gelachen om julie verhalen.
    leuke verhalen en leuke foto's van jullie.
    we hopen dat jullie het naar jullie zin hebben.
    het gaat jullie goed tot ziens.

groetjes van vivien en marloes (en patries)