Al heel wat meegemaakt!!!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Al heel wat meegemaakt!!!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Al heel wat meegemaakt!!!!

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

23 Juli 2006 | Griekenland, Athene

Hallo mensen daar in Nederland! Zoals je al meteen kan zien zijn wij inmiddels in Griekenland beland. Na de eerste overnachting in Duitsland vlakbij München zijn wij door Oostenrijk naar Kroatië gereden. Hier voor het eerst wild gekampeerd aan een mooi meer. Daarna de reis voortgezet door Servië Montenegro. Wat een armoede is daar nog. Op zich wel mooie natuur maar heel veel afval en dergelijke langs de weg. Heeft best veel indruk op ons gemaakt om deze landen een keer te zien. Marion nog even een angstig momentje meegemaakt toen er ineens een zwerver op de bus afkwam lopen met zijn broek open, terwijl Martijn even stond te plassen. Gelukkig viel het allemaal mee maar Marion moest wel even zweten (het is hier ook zo warm).
In Servië begon het busje een beetje raar te doen. Af en toe schoot hij uit de vierde versnelling. Toch doorgereden met de hoop Griekenland te bereiken en daar naar een garage te gaan. Inmiddels waren we trouwens Servië weer uit en waren we in Macedonië.
Dit maakte al een betere indruk dan Servië. Waar we overigens belachelijk veel tol moesten betalen. Soms wel 43 euro!!!! In totaal zijn we zeker wel 150 euro kwijt aan tol, en zo goed waren de wegen nu ook weer niet. Blijkbaar zien ze onze bus aan voor een vrachtauto qua tarieven.....
Maar goed toen we ongeveer halverwege Macedonië waren begaf de vierde versnelling het helemaal. Toen nog een uur doorgereden in zijn drie (lees 50 km per uur) totdat deze het ook begaf.... Toen nog een kwartier doorgereden in zijn twee op de vluchtstrook met alarmlichten aan, naar de dichtstbijzijnde benzinepomp. Daar de ANWB alarmcentrale gebeld en een uur later werden wij door de wegenwacht van Macedonië naar de Griekse grens gesleept, de sleepwagen was overigens nog zeker twee keer zo oud als ons busje.
Bij de grens weer de ANWB gebeld, 30 minuten in de wacht gestaan... Toen Marion uit frustratie in haar mobiel aan het schreeuwen was werd er natuurlijk meteen opgenomen. Haha, gênant momentje kunnen we wel zeggen...
Maar goed vervolgens door een dikke Griek weer naar de dichtstbijzijnde garage gesleept. Nu is het even wachten op morgen dan kan er gezocht worden naar een nieuwe versnellingsbak.
De garagehouder is wel erg aardig en is erg gul met zijn bier (Amstel) en de ouzo. We redden ons dus prima en ach we hebben toch geen haast.
Sorry voor dit lange verhaal maar we hebben echt de helft nog niet verteld van wat we hier al hebben gezien en beleefd!

Groetjes Martijn en Marion

ps de foto's komen waarschijnlijk morgen (ook van het slepen) maar we zijn vandaag even de kabel voor het uitladen vergeten...
ps2 iedereen alvast bedankt voor de leuke berichten op onze site!

• 23 Juli 2006 - 12:34

Eveline:

Klinkt heftig allemaal!Maar jullie zijn gelukkig heelhuids aangekomen in Griekenland! En het is maar beter dat jullie vakantie, en dus geen haast hebben... In die zuidelijke landen kennen ze volgens mij uberhaupt het woord haast niet.. Geniet ervan!
    Liefs Eef

• 23 Juli 2006 - 15:24

Pa En Ma.:

hoi,m+m waarom zijn jullie zo snel door alle landen gereden en niet een beetje genieten onderweg? hopelijk gaat de reis verder zonder problemen en doe het vanaf nu wat rustig aan. we zijn benieuwd naar de fotos van jullie eerste avonturen veel liefs en tot schrijfs! pa en ma.

• 23 Juli 2006 - 21:19

Jern...:

Jeetje wat een pech! Gelukkig kunnen jullie er om lachen en anders "vlieg" je toch gewoon van land naar land? ;) Fijn om zo op de hoogte gehouden te worden maar jullie moeten vooral van elkaar gaan genieten he? :):):):):):):):) Dikke kus jern en ...

• 24 Juli 2006 - 06:34

Willy:

Hoi lieve M en M
    Hopelijk vinden ze snel een andere en wordt 't busje weer snel gemaakt.
    'k Hoop dat jullie nu ook een leuk plekje hebben en jullie een beetje kunnen vermaken daar.
    Het is inderdaad een avontuur!! xxxxx Mama

• 24 Juli 2006 - 07:07

Kim:

Dat zijn gelijk al heftige verhalen zeg haha!! Hopen dat de bus het snel weer doet dan! Succes in ieder geval...

kus kim

• 24 Juli 2006 - 10:58

Babette:

Haha, nouja joh gelukkig dat de ANWB altijd in de buurt is! Veel plezier nog in Griekenland!

Groetjes

• 24 Juli 2006 - 13:19

Linda:

Op weg naar Italie deed de motorfiets van ons het ook niet meer... accu kapot... Gelukkig wel zo'n 200 m van een Honda-garage en binnen 2,5 uur gefixt. Iets meer mazzel dan jullie dus. ANWB word je niet echt blij van... Leuk he, in de wacht staan voor laten we zeggen 1,50 per minuut?

Look on the bright side: met een nieuwe versnellingsbak gaat die in ieder geval niet meer stuk... Maar het blijft rottig! Komt vast allemaal weer goed, als je er maar genoeg euro's tegenaan gooit... en vervangend vervoer krijg je anders van de ANWB...

Succes ermee en hoop op minder pech...

Knuffel van Linda

• 24 Juli 2006 - 17:44

Patries:

Leuk om wat te lezen. Heel veel plezier verder en hopelijk met minder pech. Geniet lekker van de uitrust dagen die jullie nu hebben.

p.s martijn heb mijn nieuwe auto en hij is super!!

• 24 Juli 2006 - 20:15

Joost:

Heej pim en marion, willen jullie me niet meer zo laten schrikken! ik heb als een gek de flat opgeruimd en de roze wand weer donkergrijs geverfd! ik hoop dat jullie een blikopener bij je hebt.. kan je altijd nog de bodem eruit halen.. werkte bij de flinstones ook! hier gaat het verder prima hoor, minnie doet t ook nog en t is een schat.
    heel veel succes en plezier natuurlijk ook, groeten van joost

• 25 Juli 2006 - 05:52

Sytske:

Hey Marion, klinkt avontuurlijk allemaal!! Heel veel plezier, en vergeet niet rustig bovenop een berg (ofzo) te genieten van wat je allemaal ziet!

• 25 Juli 2006 - 15:11

Mamanel:

Hallo Men M, heb helemaal alleen jullie gevonden op de computer kostte heel wat moeite erzat iets niet goed met de aansluiting.blij dat alles nu weer goed gaat en hoop dat jullie verder geen pech meer krijgen hele fijne vakantie en hou ons op de hoogte via deze leuke site + tel. liefs ook van paparie

• 26 Juli 2006 - 08:55

Claire:

Lekker aant genieten van het mooie Griekenland? Hopelijk is het busje weer gemaakt en kunnen jullie weer lekker verder toeren... Doe de groetjes aan de Grieken, dikke x Claire

• 26 Juli 2006 - 09:15

Ilse:

jeetje wat een verhaal, maar martijn had je kunnen weten haha, als je met marion op vakantie gaat gebeuren er altijd rare dingen!
    geniet ervan en hoop dat jullie busje het nog even (een maand of vier)vol blijft houden!
    dikke kus

• 26 Juli 2006 - 10:42

Marjolijn:

Hey!

Hopen dat alles snel wordt gemaakt zodat jullie zo snel mogelijk met jullie kont op het strand/surfboard liggen. (als jullie dat nu al niet doen). Succes ermee!

• 26 Juli 2006 - 19:44

Corina:

He vakantie gangers!
    Hopelijk zijn jullie nu weer op weg en hebben jullie wat meer geluk op jullie doorreis.. Geniet lekker van alles om je heen en van elkaar. Wacht vol verwachting op de foto's!! Veel plezier nog!
    Kus, Cor

• 27 Juli 2006 - 12:37

Manon En Chris:

Hi dushi's.

Wat een verhaal zeg! En jullie zijn nog niet eens twee weken weg... Dat wordt heel wat lezen voor ons de komende maanden ;) Hoop dat t snel weer is opgelost met de bus, en spreek jullie snel weer!

Dikke kus Chris en Manon

• 27 Juli 2006 - 19:45

Linda:

Leuk, dat er nu foto's bij zijn!

Knuf Linda

• 27 Juli 2006 - 22:17

Conny:

Hoi Martijn,

Jammer van die versnellingsbak, maar gelukkig heb je de gordijnen nog.........haha

• 31 Juli 2006 - 13:56

Willy:

Ha die Martijn en Marion
    Leuke foto's al weer zeg. Ben op m,n werk, nog een half uurtje dan zit het erop voor vandaag. Vanmorgen ook ff de auto weggebracht, vorige week was tie APK (goed)gekeurd,
    maar hoorden een rammel bij de uitlaat. Dat is vandaag verholpen, was kleinigheid. Heftig weer die reis richting Corfu, gelukkig zijn jullie veilig aangekomen!!
    Zijn jullie nu aan het wachten tot je kan overvaren? Nou dikke kus
    van ons Papa en Mama