Ups en downs - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Ups en downs - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Ups en downs

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

10 Augustus 2006 | Griekenland, Kérkyra

Goedemiddag allemaal!

Weer even een kort verslag van onze kant, al hebben we wel weer heel wat meegemaakt. Heel veel leuke gave en mooie dingen maar ook wat pech gehad.
Eerst de leuke dingen! We zijn heel mooi gaan snorkelen bij Paleokastrisa (ofzo). Was echt een heel leuke ervaring, heel veel verschillende vissen gezien, mooie rotsen en ander onderwater leven. Geloof wel dat we er een beetje een nieuwe hobby bij hebben, in ieder geval voor deze paar maanden.
Gister zijn we ook voor het eerst op een excursie mee geweest, een boottocht langs het noordelijke deel van Corfu. Tijdens deze tocht een paar stops gemaakt waarvan één bij een grot. Hier kon je helemaal in zwemmen en dan door onderwater te zwemmen kwam je er aan de andere kant weer uit. Was echt super!
We hebben gister ook een poging ondernomen om een camping aan de andere kant van het eiland te vinden. Na vijf uur rijden zijn we echter beland op een camping 5 minuten rijden van de vorige.... Haha.
Er zaten volgens de kaart (ja diezelfde waarvan de wegen niet met de werkelijkheid overeenkomen) twee campings aan de andere kant... De ene bleek 'kaput' te zijn volgens een lokale en de ander was al zeker tien jaar weg.
Afijn, gisteravond om elf uur ons busje ingekropen op drie kilometer van ons startpunt en 's nachts werden we gewekt door inmiddels de derde nachtelijke stortbui. Het schijnt hier nooit te regen in deze maanden maar als wij er zijn blijkbaar wel. Vandaag overdag ook nog wat regen gehad maar als het goed is wordt het vanaf morgen weer stralend zonnig!
Gister ook tickets gekocht voor de boot naar Italië, de 14e vertrekken we 's avonds vanaf Corfu.
Twee dagen geleden hebben we helaas weer bezoek van een sleepwagen gehad op de camping. We hadden een klein probleem met de remmen. Martijn wilde ze dus schoonmaken en toen kwam onze 'behulpzame' Italiaanse tokkie buurman even uitleggen hoe Martijn het moest doen en pompte op de remmen zonder blokjes erin, waardoor de remmen helemaal vast zaten. Dus weer even onze vrienden van de ANWB geraadpleegd, 30 minuten later kregen we iemand aan de lijn die ons wederom goed geholpen heeft.
Martijn en de bus dus naar de lokale VW dealer gebracht en drie uur later en 15 euro armer was dit avontuur ook weer voorbij! Al met al viel het gelukkig dus erg mee deze keer.

Nou dat was het wel weer voor deze keer! Ga vooral door met jullie reacties, is onwijs leuk om te lezen.

Groetjes Martijn en Marion die morgen gaan proberen om weer aan de andere kant van het eiland te komen en desnoods gaan wildkamperen!!!

• 10 Augustus 2006 - 16:32

Eveline:

Tjee, weer heel wat meegemaakt. Handig, die 'behulpzame' buurtjes.. Gelukkig viel de schade dit keer mee. Succes met jullie zoektocht naar een camping aan de andere kant van het eiland, zal toch wel iets zitten?
    Have fun!
    Kus eef

• 10 Augustus 2006 - 16:45

Laura:

haha.. nou wildkamperen is ook leuk. (en als je het goed doet ook nog een stuk goedkoper)
    xx laura

• 10 Augustus 2006 - 17:02

Patries:

Het is zeker niet saai daar.
    Hopelijk komt het zonnetje er weer aan.
    groetjes patries

• 10 Augustus 2006 - 17:12

Kim:

Nou zeg jullie maken wel wat mee...!! Maar jullie zullen dat pechcampertje nog gaan missen als jullie terug zijn. Gelukkig duurt dat nog een heeeeeeeeeele tijd (nou voor jullie dan, want wij moeten jullie wel missen morgenavond, dan is de meester weer open)!!!
    Martijn let je een beetje op Marion in Italie want die vallen wel op blonde meisjes met blauwe ogen ;)

Kus Kim

• 10 Augustus 2006 - 17:15

Ilse:

jullie maken echt wat mee zeg! maar marion, bij wild kamperen hoort ook wild plassen.....ohoh ;)
    dikke kus ilse

• 10 Augustus 2006 - 19:01

Nel Rozenboom:

Hallo M en M heb bewondering voor het altijd positieve verslag ook als de gebeurtenis niet echt leuk is. Succes met de campingjacht hier alles goed behalve het weer en het konijnenbestand holt achteruit vandaag weer 2 slachtoffers geruimd (deze week al 4) liefs, groeten en fijne vakantie verder.

• 10 Augustus 2006 - 19:12

Frans En Willy:

hoi martijn en marion wij zitten nu op een camping 4 campings van de onze vandaan en de eerste waar ze internet hadden. ging wel een moeizaam, moesten allerlei informatie van m,n rijbewijs overnemen en een handtekening zetten voor de politie. Vreemd he? maar goed het was de moeite waard weer een heel verhaal te lezen van jullie en de mooie foto s te zien spannend weer. we houden contact, dikke kus papa en mama

• 11 Augustus 2006 - 09:24

Linda:

hey,
    opa en oma volgen ook jullie belevenissen en opa zoekt in de atlas op waar jullie zijn. groetjes van opa en oma haasnoot dus

• 11 Augustus 2006 - 09:40

Joost:

heej martijn en marion! leuk om te lezen dat alles weer goed komt. kunnen jullie niet "perongeluk" met het busje aan een scheerlijn blijven hangen van de buurman als jullie vertrekken? ;) haha hier is verder ook alles goed, minnie is pas 1 keer over dr zuiger gegaan en ze slaapt nu aan mn voeteneind. groeten van joost
    ps jullie kregen ook de groeten van chiara

• 11 Augustus 2006 - 17:38

Arie Rozenboom:

Met enige gretigheid jullie verslag weer gelezen. Leuk ook kennis te maken met jullie geografische deskundigheid. Hier gaat alles zo zijn gangetje. Ik kan jullie wel melden, dat ik begonnen met het schilderen van de buitenkant van het huis. althans geprobeerd. Het is momenteel behoorlijk regenachtig. Ben dus maar begonnen aan de binnenkant van het huis.

Hoe is het met het eten. Koken jullie steeds zelf of bezoeken jullie ook plaatselijke restaurantjes en hoe is dan de prijs.

• 12 Augustus 2006 - 13:09

Nel:

HALLO ALLEMAAL EVEN OPLETTEN MARION IS ALLEEN NOG BERIJKBAAR VIA TEL.o614813302 het andere nr. is niet meer in gebruik dus wil je smssen doe dit alleen via bovenstaand nr. Ps Martijns nr. werkt ook nog hoor (hoop ik) Groeten aan iedereen.

• 12 Augustus 2006 - 21:48

Linda:

Kan maar 1 ding zeggen: veel plezier en hoop op minder pech! (en niet meer zomaar mensen aan jullie auto laten zitten...)

Knuf, Linda

• 13 Augustus 2006 - 08:27

Aartje Brinksma:

Wat een leuke site! Omdat je vader(!!!) de naam niet goed/volledig had doorgegeven, heb ik avonden vergeefs zitten proberen maar nu heb ik hem!!
    Heel leuk om zo jullie belevenissen te volgen. Je moet maar zo denken; over de dingen die \"fout\" gaan, kun je later de leukste verhalen vertellen.
    Veel plezier en succes met jullie reis.
    groeten, Jannes en Aartje

• 13 Augustus 2006 - 09:10

Malou:

eindelijk weer een reactie van mij :)
    klinkt allemaal leuk! en ac, wildkamperen.. beetje scouting feelings :D
    dikke kus vanuit Nepal!
    malou
    toedelou.waarbenjij.nu

• 13 Augustus 2006 - 13:48

Corina:

Nou, gelukkig maken jullie veel meer leuke dingen dan vervelende dingen mee.. Geniet er lekker van, en veel plezier in Italie! Goede reis!
    Kus, Cor

• 13 Augustus 2006 - 18:31

Ties:

he pim, Jasper en ik hebben je gemist bij de eerste keer zwemmen in de Does deze week. Wij hebben zelfs geen biertje gedronken na afloop.....

• 14 Augustus 2006 - 10:58

Robroer:

Ik had al eerder willen reageren maar het installeren van mijn internet is niet helemaal goed gegaan. Sterker nog ik heb ook geen kabel meer op de tv. Nou ja de meeste tijd zit ik toch op het terras of in de kroeg maarja... Veel plezier in italie!

• 18 Augustus 2006 - 09:19

Rozina:

Ha Marion en Martijn! Ontzettend leuk zeg, zo´n site! En volgens mij hebben jullie het erg naar jullie zin. Kan ik me goed voorstellen, heerlijk om zo vrij te zijn. Mijn ervaring is dat je zo ook de leukste dingen meemaakt; dat zit ´em vaak in het ongeplande. Nou, voor ons even niet zo´n spannende vakantie, wij vertrekken morgen voor twee weken naar een huisje in Zuid-Frankrijk (tussen Nice en Cannes). Wel erg leuk ook en de eerste keer met Ayanna op vakantie is zo al spannend genoeg... Heel veel plezier nog!
    Groetjes Rozina, Andy en Ayanna

• 18 Augustus 2006 - 09:31

Manon:

Hallo alle twee,

beetje late reactie, maar beter laat dan nooit... Ben heel veel weg geweest, stuur wel ff een persoonlijke mail aan marion om te vertellen hoe het allemaal is geweest! Veel plezier nog!

Kus manon

• 20 Augustus 2006 - 10:43

Laura:

hallo lieverds!!!

kus van angela en laura

• 20 Augustus 2006 - 11:18

Claire:

Is het wildkamperen bevallen? hihi Jullie 'hobbylijst' wordt ook echt langer bij de dag...;)
    Nou nu Italië verkennen, kijk weer uit naar het volgende verhaal.
    Veel plezier,
    Liefs xx