Visite en oude bekenden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Visite en oude bekenden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Visite en oude bekenden

Door: Martijn en Marion

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

22 April 2013 | Thailand, Chiang Mai

Na een maand kiten op het heerlijke Boracay was het weer tijd voor het echte backpack werk. We hadden tien dagen om Maleisië door te trekken voordat Manon ons zou komen opzoeken in Kuala Lumpur. In die tien dagen hebben we een leuk afwisselend rondje gedaan waarbij we begonnen zijn in de Cameron Highlands. Mooi gebied in de bergen vooral bekend van de theeplantages en de mooie uitzichten die dit geeft. We waren alleen helaas niet de enigen die hiervan wilden genieten, het was schoolvakantie in Maleisië... Lekker druk dus maar het was nog steeds een mooi gebied!

Na de relatieve koelte in de bergen was het tijd om ons in de verzengende hitte van de Taman Negara te storten, het oudste oerwoud ter wereld. Hier een hele mooie wandeling gemaakt waarbij het zweet langs je lichaam droop, echt nog nooit zo erg meegemaakt. Tijdens de wandeling was er ook een gedeelte Canopy walk, een touwenbrug hoog in de bomen, erg gaaf om te doen. Blijkbaar vinden de meeste Maleisiërs het veel te heet in de jungle want hier was weinig te merken van de vakantiedrukte gelukkig.

Na al dit zweten werd het tijd voor een leuke historisch stadje Melaka, de VOC heeft een belangrijke rol gespeelt bij de opbouw van de plaatsje en er zijn nog veel Nederlandse invloeden terug te vinden. Erg leuk om te zien en je weer te verbazen over hoe ons kleine volkje zulke grote invloeden heeft achtergelaten.

Na deze rondreis was het tijd om weer terug te keren naar Kuala Lumpur (voor de vierde keer inmiddels, voelt al bijna als thuis). Hier zouden wij namelijk onze visite gaan ontmoeten. Manon zou in ieder geval komen en als er plaatsen over zouden zijn zou Nel, Marion haar moeder ook mee komen. Tot zoverre was alles bekend, wat Martijn echter niet wist is dat wij al een maand achter zijn rug om aan het regelen waren dat zijn zusje, Laura, als verassing ook mee zou komen. Jeetje wat heeft iedereen, vooral Marion, het moeilijk gehad om dit geheim te houden. Maar het was het allemaal waard op het moment dat Laura de taxi uitstapte en Martijn zijn mond wagenwijd openviel! Wat een goed begin van een super weekje!!

En dat is het ook echt geweest, de dagen zijn voorbij gevlogen, veel in de stad gelopen, tempels bekeken, aapjes gevoerd, olifant gewassen, geshopt, bijgepraat, gegeten op straat, gelachen, kortom volop genoten van elkaar! Manon nogmaals super bedankt voor het regelen, je bent een schat!!!

En toen waren we met zijn tweeën en was het tijd voor een nieuw land: Thailand! We zijn begonnen in Bangkok vanuit waar we vrij snel de trein hebben gepakt richting Koh Samui. Op Koh Samui werkt een vriend van ons die we in Aruba hebben ontmoet, Dario. Het werd een gezellig weerzien vergezeld van de nodige biertjes, haha. Twee super dagen gehad, waarbij Marion ineens op een olifant zat, we zeiknat zijn gegooid ivm Songkran (Thais Nieuwjaar), lekker rondgescooterd hebben, kroegentocht gedaan hebben en bijgepraat met Dario. Grappig hoe je elkaar anderhalf jaar niet ziet en zo de draad weer oppakt!

Na een zeer onstuimige ferry tocht was het tijd voor het volgende eiland, Koh Tao, bekend om het prachtige snorkelen. Helaas door het onrustige weer waren er veel golven en was het niet geschikt om te snorkelen, bummer, na twee relax dagen dus besloten om terug te gaan naar Bangkok.

Vanwege een zeer lange vermoeiende reis , alle emoties en de korte nachten van afgelopen weken zaten we er even doorheen. Tijd om onszelf even te verwennen dus! Heerlijk luxe hotel geboekt met zwembad op het dak. Drie dagen echt even vakantie gevierd en bijgetankt. Hier ook een belangrijke beslissing gemaakt.

We hebben er al acht heerlijke bijzondere maanden op zitten en we merken met al het moois wat we al gezien hebben dat we misschien een beetje 'vol' zitten met indrukken. We merkten dat onze gedachten steeds meer naar thuis uitgingen. Dus besloten om terug tickets te boeken voor 1 juni. We gaan nog steeds dezelfde route afleggen alleen wat sneller en met een iets groter budget dan we gepland hebben! Wij blij, thuisfront blij!

We komen dus bijna naar huis, maar nu nog even niet. Eerst nog de trein gepakt naar Chiang Mai, stad in het Noorden van Thailand, bekend vanwege de vele tempels en trekkings. Vandaag een combi tocht gedaan met wandelen, bambooraften en olifant!

Morgen stappen we op de bus richting de grens van Laos, onze verwachtingen zijn hooggespannen voor Laos dus we hebben er zin in!
Sorry voor het lange verhaal maar er is ook weer zoveel gebeurt.... Tot de volgende keer waar we zullen vertellen of Laos de verwachtingen heeft kunnen waarmaken!

Liefs Martijn en Marion

• 22 April 2013 - 14:52

Nicoline:

Wij missen jullie ook en de deur staat voor jullie weer open hoor.

Xxx nicoline jeroen en de kids

• 22 April 2013 - 16:16

Willy:

Schitterend weer de foto's!! Wat hebben jullie toch veel mooie dingen gezien en wat leuk he, zover weg en dan een bezoekje van moeder, zus en vriendin!
    Fijn dat jullie 1 juni weer thuis komen hoor!! We kijken ernaar uit.
    kus van papa en mama (dP)

• 22 April 2013 - 17:16

Margot:

He Martijn en Marion
    Toeval! In die skybar zaten wij vanavond!
    Grappig dat jullie hetzelfde hadden bij indonesie.
    Wij gaan nu door Maleisie reizen en daarna naar Thailand.
    De foto's zien er veelbelovend uit!
    Veel plezier nog!

• 22 April 2013 - 21:25

Nel :

Hoi M en M leuk verslag weer en nog leuker om een stukje ervan meegemaakt te hebben.
    Het was echt fantastisch en de lange vliegreis dubbel en dwars waard! Zelfs op een klapstoel!
    Maak er nog een paar leuke weken van en daarna gaan we jullie weer lekker platknuffelen in Zoeterwoude. Oma was ook blij met het nieuws van jullie terugkomst.
    liefs van de Rozenboompjes en poes ligt al op de uitkijk!!!!

• 22 April 2013 - 21:54

Bart En Ris:

Hoi Marion en Martijn
    Weer een leuk verslag en foto's, voor ons soms herkenbaar omdat we er goede kennissen (Zendelingen uit Nootdorp en Pijnacker) hebben wonen!! We wensen jullie nog een fijne voortzetting van jullie reis toe!! Tot het volgende verslag maar weer!! Groetjes uit Leidschenveen!!

• 22 April 2013 - 22:33

Linda:

Klinkt super en ook heel bekend van onze eigen Azië-reis. Geniet ervan!

• 23 April 2013 - 08:19

Laura:

Super gaaf was dat in Kuala Lumpur,.heerlijk om jullie leven daar even van dichtbij te mogen meemaken!!!

• 23 April 2013 - 20:35

Patries:

Hoi,

Wat weer super leuk om alles te lezen!! Geniet nog even de laatste maandjes en tot in nederland!!

xxx

• 25 April 2013 - 22:34

Eveline En Dennis:

Lieve Marion en Martijn, wat een mooi reisverslag weer! En prachtige foto's! Ik kan me voorstellen dat het heel veel indrukken zijn. Otzettend fijn dat jullie de zomer gezellig in Nederland zijn! Maar nu eerst nog genieten van de laatste weken van jullie geweldige reis!
    Liefs, Eveline en Dennis

• 27 April 2013 - 17:25

Opa En Oma Haasnoot.:

beste martijn en marion,alles gelezen, fijn dat jullie hetzo leuk hebben nog een maandje en dan zit het er weer op dus geniet nog maar even.wij zijn ook een weekje op vakantie geweest,en heel mooi weer gehad. Veel liefs Oma en Opa.

• 28 April 2013 - 00:17

Corina:

Mooie foto's!!! Moest erg lachen om de drie (schijn)heiligen.!!! :)
    Veel plezier in Laos!!!

X