Een paradijselijke start - Reisverslag uit Aitutaki, Cook Eilanden van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Een paradijselijke start - Reisverslag uit Aitutaki, Cook Eilanden van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Een paradijselijke start

Door: Martijn en Marion

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

22 September 2012 | Cook Eilanden, Aitutaki

Zo en toen waren we ineens alweer een maand onderweg! De afgelopen vier weken zijn voorbij gevlogen en onze bijzondere reis had niet beter kunnen beginnen. 23 augustus zijn wij na een zeer gezellige afscheidsbbq met onze familie op het vliegtuig gestapt naar Londen. Dit was een speciale vlucht aangezien Manon onze stewardess was en Mark, haar vriend, de piloot. Hierdoor kregen wij natuurlijk een hoffelijke behandeling en toegang tot de cockpit!
In Londen zijn wij overgestapt op de vlucht naar LA met Air Newzeeland en ondanks dat we dit personeel niet kenden was dit een zeer prettige vlucht met uitstekende service. We kregen zelfs champagne en konden non-stop drankjes bestellen via een scherm. Na de toch wel lange vlucht onze huurauto opgehaald en naar ons slaapadres gereden. We hadden via Internet een soort homestay geregeld bij een vriendelijk Amerikaans stel.
In La hadden we drie dagen om lekker rond te kijken en aan het tijdverschil te wennen. We zijn onder andere naar de bekende stranden geweest, Malibu, Venice, Seal beach en Muscle beach. Erg leuk allemaal, zeker door de echte Baywatch strandwachten, haha. Natuurlijk hebben we ook een stukje Hollywood meegepakt en de Walk of Fame afgelopen.
Onze volgende bestemming was Rarotonga, het hoofdeiland van de Cook eilanden, waar we in totaal drie weken zouden door brengen. Voor de eerste nachten hadden we een simpel hostel geboekt, deze bleek bij aankomst echter overboekt te zijn. We werden dus geupgrade naar een prive huisje aan de andere kant van het eiland. Helemaal super! Prachtig uitzicht en hangmat voor de deur, geen klagen dus. Scootertje gehuurd en ons goed vermaakt met kokosnoten hakken, vuurtje maken, verse vis eten en een beetje kiten op de lagune. Op een dag ook nog een track gelopen waarbij je over de berg midden op het eiland ging. Een erg gave (af en toe echt wel zware) wandeling. We hebben over deze dagen ook een leuk filmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=ROasF-FQlck.
Vanaf Rarotonga zijn we met een klein vliegtuigje naar Aitutaiki gevlogen, dit nog kleinere eilandje staat bekend als één van de beste kitespots ter wereld. Bij aankomst op het vliegveld werd Marion meteen enthousiast omdat iedereen werd onthaald met mooie verse bloemenkettingen. Toen wij aan de beurt waren en zeiden waar we sliepen werden we helaas overgeslagen. De kettingen waren alleen voor de gasten van de sjieke resorts. Blijkbaar keek Marion zo sip dat we naar een paar minuten toch ineens een ketting om onze nek kregen van een goedlachse meneer! We hadden voor de eerste week een schattig houten hutje op het strand geboekt, met buitendouche onder de palmbomen.
De beste kiteplek bleek bij Honeymoon Island te zijn waar je met watertaxi naartoe gebracht werd. Dit was niet goedkoop maar was het zeker waard! Wat een mooie plek, echt een bounty eilandje, wat een fantastische kitespot en er was nog wind ook. De spot was zo goed dat Marion ook aardig vooruit is gegaan en Martijn een paar nieuwe tricks erbij heeft geleerd!
De tweede week zijn we verhuisd naar een groter strandhuis bij een gastvrije familie verderop het strand. 's Avonds hebben we meteen met de familie een 21ste verjaardag mee gevierd waarbij de drank rijkelijk vloeide.
Daarna moesten we dus even bijkomen en hebben heerlijk relaxte dagen gehad waarbij we tijdens een kayaktocht zelfs de walvissen voorbij hebben zien springen, ongelofelijk! Voor een filmpje van Aitutaki zie: http://www.youtube.com/watch?v=-Ej928YDSqU
Na twee weken Aitutaki was het nog tijd voor één nachtje Rarotonga en toen zat ons avontuur op de Cook eilanden er alweer op. We hadden ons geen betere start van onze reis kunnen wensen!
Inmiddels zijn we alweer onderweg met ons campertje op het Noordereiland van Nieuw Zeeland maar daarover volgende keer meer.

Kia kite (Cook eilanden Maori voor tot ziens),
Martijn en Marion

• 22 September 2012 - 10:08

MamaNel:

Hoi lieve M en M, wat ziet het er allemaal weer fantastisch uit, heb er van genoten. Dit was een leuke start op mijn verjaardag zo'n gezellig verslag doet altijd goed. Ga zo door!
    liefs en dikke kus vanuit de Noordbuurtsehof

• 22 September 2012 - 11:00

Margot:

Super gaaf! Kan niet wachten op jullie ervaringen in NZ!

• 22 September 2012 - 11:38

Eveline:

Lieve Marion&Martijn, wat een super gaaf reisverslag weer! Goed te zien dat jullie echt hebben genoten op de prachtige Cook eilanden. Veel plezier met de rondreis door New Zeeland! Liefs, Eef en Dennis

• 22 September 2012 - 15:51

Bart En Ris:

Hoi Marion en Martijn, allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van je Schoon-Ma!! Wat leuk om weer iets van jullie te lezen en tezien, zo gaan ook wij met jullie mee de wereld over, wat is de natuur toch prachtig!! Fijn dat het jullie goed gaat, blijf genieten en laat ons bij tijden meegenieten, groetjes uit Leidschenveen

• 22 September 2012 - 18:29

Aubry And Maria:

Hey guys,
    I see that you are enjoying life ;-)
    What cool videos, I love them. Many more to come I hope.
    Here in Brussels, everything is fine, renewing a new house to host you on your next visit. We are so excited and should be in it in November. Théo is now 6 months old and growing very fast. He such a happy baby and makes us the happiest persons on earth.
    take care and hope to see you guys around when you come back.
    Maria and Aubry

• 22 September 2012 - 22:06

Marijke:

Hoi hoi,
    Jammer dat ik jullie net gemist heb op de bb, ik kwam later pas, had slaapdienst.
    Heel veel plezier op jullie reis weer en zo te zien lukt dat aardig, gaaf hoor!
    Xxxx Marijke

• 23 September 2012 - 10:09

Matthijs:

Heb jullie filmpje gezien: mooi man, goed gefilmd! geniet ervan en groeten uit Superwoude

• 23 September 2012 - 13:25

Frans En Willy :

Lieve Martijn en Marion,
    Jullie hebben echt weer de tijd van je leven!! Super wat jullie allemaal zien en meemaken! En wat een gave filmpjes! Echt heel mooi allemaal en dan dat huisje..... je bed uit en je staat zo op het strand! We zijn echt helemaal jaloers, maar gunnen het jullie natuurlijk van harte. Geniet er lekker van.
    En Marion en Martijn: Nog van harte gefeliciteerd met jullie (schoon)moeder.
    Heel veel liefs, Frans en Willy

• 23 September 2012 - 19:04

Nicoline En Simone (Cliënt):

Hoi wij zitten op de Ambonstraat gezellig te kijken naar jullie mooie foto's.
    Bij ons is het heeeeeeellllllllllllllllllllllllllllll slecht weer.
    Simone vraagt zijn jullie uit de hangmat gevallen?
    Hebben jullie dolfijnen gezien?
    Ik mis je wel als begeleider en ik hoop dat ik je nog een keertje zie.
    Veel plezier, groetjes Simone.

Ja, ja ik vind jullie verhalen ook erg leuk, maar dat wisten jullie al.
    Spreek jullie gauw via de mail.
    Gr Nicoline.

• 24 September 2012 - 07:43

Sandra ( HV):

Hoi Marion,
    wat een geweldige reis zijn jullie weer aan het maken, ben een beeeetje jaloers :)
    geniet ervan. groetjes Sandra

• 24 September 2012 - 08:26

Claire:

Wat n geweldig mooie eerste maand van jullie reis en wat een romantiek als ik het zo lees..;-)
    Soort van voorproefje op jullie honeymoon, hihi.
    Ook de filmpjes...zo gaaf!
    Nu lekker genieten van jullie campertje en Nieuw Zeeland...ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.. Het roept bij mij in elk geval weer veel mooie herinneringen op.
    Dikke zoenen uit een herfstachtig NL

• 27 September 2012 - 19:53

Oma En Opa Haasnoot.:

lieve marion en martijn,geweldig wat jullie weer beleven.jullie filmpjes gezien,prachtig hoor. wij wensen jullie op deverdere reis nog heel veel plezier.ook veel liefs en groetjes van jullie oma en opa.