Het Noordereiland - Reisverslag uit Aitutaki, Cook Eilanden van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Het Noordereiland - Reisverslag uit Aitutaki, Cook Eilanden van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Het Noordereiland

Door: Martijn en Marion

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

03 Oktober 2012 | Cook Eilanden, Aitutaki

Onze verwachtingen waren na alle positieve verhalen over dit land hooggespannen.... Gelukkig voldoet het tot nu toe ruimschoots aan de verwachtingen! Wat een mooi land! Maar goed eerst even terug naar onze aankomst. Na drie weken zonnig Cook eilanden was het hier best even een stuk kouder. Het is hier het begin van de lente wat neer komt op overdag een graad of 15 en s nachts een stuk kouder. Tot nu toe mogen we echter niet klagen want er is nauwelijks regen en vaak een zonnetje.
Naast het temperatuurverschil hadden we ook nogal wat tijdverschil te verwerken, 22 uur wel te verstaan. Omdat we over de internationale tijdlijn heen gegaan zijn, was het ineens een dag later. We vertrokken op zondag 17 september om 16:00 uur, de vliegreis duurde vier uur, en kwamen dus maandag 18 september om 18:00 uur aan. Zo liepen wij eerst dus twaalf uur achter op Nederlandse tijd, nu lopen wij tien uur voor op jullie!
Van deze tijdreis moesten we natuurlijk even bijkomen dus ons eerste nachtje in een leuk hostel vlakbij de luchthaven doorgebracht. De volgende dag was het echter tijd voor ons huur campertje! Het is een Toyota HiAce en ook al is onze eigen camper natuurlijk het allerfijnste, deze bevalt ook prima. We hebben inmiddels op het Noordereiland al bijna 1700 km gemaakt langs indrukwekkende natuur. Zo hebben we al behoorlijk wat wandelingen in prachtige bosrijke ruige omgeving gemaakt, in de sneeuw gelopen, gemountainbiked met stomende geijsers op de achtergrond, heerlijk gepoedeld in natuurlijke hot pools, leuke stadjes gezien en prachtige panaromische uitzichten genoten.
Inmiddels zijn we aangekomen in Wellington waar we de ferry pakken naar het Zuidereiland. We hadden in Wellington nog een speciale opdracht, we moesten een brief bezorgen van Martijn zijn opa en oma bij een oude schoolvriend die hier woont. Dit bleken hele leuke mensen te zijn en ze vonden het erg leuk dat we langskomen, natuurlijk even een bakkie gedaan, uiteindelijk gebleven voor de lunch en zelfs nog een kleine stadstour gedaan. Heel erg leuke ervaring!

Natuurlijk heeft Martijn ook niet stil gezeten dus bij deze weer een filmpje: http://www.youtube.com/my_videos_edit?ns=1&video_id=17a_UAk8FIA

Inmiddels zijn wij alweer een kleine week op het Zuider eiland en het valt zeker niet tegen. Volgende keer onze avonturen op dit eiland!

Liefs Martijn en Marion

• 03 Oktober 2012 - 22:29

Rob En Jolien:

Leuk, leuk, leuk! Geen filmpjes dit keer? Veel plezier op het zuidereiland!

• 03 Oktober 2012 - 23:11

Bart En Ris:

Leuk om weer wat te lezen en tezien, veel plezier de komende tijd!!

• 03 Oktober 2012 - 23:32

Frans En Willy:

Hoihoi,

Dat vergt wel een aanpassingsvermogen zeg!! Zoveel tijdverschil en verschil in temperatuur!! Maar zo te zien zijn jullie al weer aardig geacclimatiseerd. Gelukkig hadden jullie ook warme kleding meegenomen.
    Ziet er allemaal weer erg mooi uit op de foto's. En wat leuk dat jullie met de vrienden van opa en oma op pad zijn geweest! En .... ook een mooi busje hoor! (maar die van ons... haha is groter!!!)

kus van papa en mama

• 05 Oktober 2012 - 13:26

Frans En Willy:

Ha Tijn en Marion,

Wat stom, we zien eigenlijk nu pas het filmpje!! Of stond die er pas later op? Kan me niet voorstellen dat we die over het hoofd gezien hadden.
    Gaaf hoor! Het is daar dan wel een stuk kouder, maar ook weer errug mooi!
    Haha Marion, al die kuikentjes aan je voeten....
    En Martijn: als jullie weer terug zijn wil papa wel weer mee fietsen hoor!
    Heel veel liefs, papa en mama

• 06 Oktober 2012 - 00:33

Corina En Benjamin:

Hoi Marion en Martijn! Geweldig weer!! Leuk dat mountainbiken, gaat hard!! Veel plezier op het volgende eiland!!

Kus van ons

• 16 Oktober 2012 - 23:08

Arie En Nel:

hoi hoi hier en late reaktie,leuk die filmpjes en natuurlijk ook het verhaal en foto's. top detail die eendjes die
    aan je voetenkriebelden.alleen daarvoor reis je al naar de andere kant van de wereld ja toch? de camper ziet
    er erg leuk uit en zojuist na ons skype verhaal ook comfortabel denken wij want jullie zagen er stralend en
    goed uitgerust uit. Er wordt wel regelmatig naar jullie gevraagd van waar zitten ze enz. en en zijn ook heel veel mensen een beetje jaloers en vol bewondering voor wat jullie toch maar allemaal ondernemen.
    We zullen een beetje promoten dat men ook eens moet reageren op al jullie avonturen en niet alleen maar lezen en bekijken.
    Geniet van al het moois om jullie heen en een dikke knuffel van ons allebei en ook van ons rooie monstertje.