Still going strong - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Still going strong - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Still going strong

Door: Martijn en Marion

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

24 Januari 2013 | Australië, Port Macquarie

Zo dat is alweer even geleden, inmiddels hebben wij aardig wat kilometers gemaakt in het mooie Australië. Ons campertje geeft gelukkig geen problemen en loopt nog steeds als een zonnetje na bijna 8000 km. Zoals jullie weten zijn we begonnen in Ipswich, vanuit daar omhoog gegaan tot aan Cape Tribulation en toen weer naar beneden helemaal tot aan de Great Ocean Road. Het oorspronkelijke plan was om de camper in omgeving Melbourne te verkopen maar helaas blijkt dit moeilijker dan gedacht omdat het een andere staat is. Inmiddels zijn wij dus weer op weg naar ons begin punt. Even 2500 km extra dus, haha, hier is dat niet bijzonder met de grote afstanden.
Onderweg hebben we natuurlijk weer genoeg meegemaakt. Vorige keer waren we op een camping bij Elliots head, waar we een week gebleven zijn. Na een paar dagen ging het loeihard waaien dus de nodige kitemeters zijn gelukkig weer gemaakt. En hebben we een zeeschildpad eieren zien leggen op het strand, erg bijzonder!
Hierna was het tijd voor Fraser Island, een prachtig eiland waar geen harde wegen zijn, offroad rijden dus. Dit was iets te heftig voor ons campertje dus een oude Toyota Landcruiser gehuurd, een roze, haha. Twee dagen rongetourd op Fraser en een fantastische tijd gehad. Waarbij we net na de zonsopkomst helemaal alleen hebben gezwommen in lake Wabby, dingo's in het wild gezien en er zelfs één in ons bed gehad. Het had al een tijdje niet geregend dus de paadjes waren erg zanderig en zacht maar dankzij de goede 4wd ervaring van Martijn niet één keer vast komen te zitten. Een absoluut hoogtepunt van onze trip tot nu toe.
Na een paar fantastiche dagen dus weer in het busje gestapt en even langsgegaan voor wat praktische zaken en een gezellige bakkie bij tante Grace en oom Jan. Hierna kwamen de kerstdagen in zicht en we wilde dit eigenlijk wel op een camping vieren. Helaas bleken de campings drie keer zo duur als normaal, denk aan 60 euro per nacht. Dus uiteindelijk toch bezweken voor een gratis rustplek langs de weg. Was eigenlijk best gezellig met een aantal andere campertjes. Lekker gegeten, Surf en Turf (kangaroe en garnalen in dit geval), was heerlijk. Natuurlijk even gezellig met thuis geskyped waar onze ouders troost bij elkaar hadden gezocht op tweede kerstdag. Was erg gezellig en zo waren we er toch een beetje bij. Kerst is thuis toch het fijnst.
Hierna kwam de volgende feestdag al in het zicht, Martijn zijn verjaardag en oud en nieuw, wat toevallig ieder jaar weer op dezelfde dag valt. Zoals de meeste wel weten is de plek om te zijn met oud en nieuw Sydney ivm het vuurwerk. Wij hadden van veel mensen gehoord dat je al om negen uur 's morgens moet gaan zitten om een mooi plekje te hebben. Hier hadden wij niet zo'n zin in maar we besloten om toch maar gewoon Sydney in te rijden en dan zouden we het wel zien. Na even rondgereden te hebben voor een plekje, vonden we toevallig een super mooi plekje op een heuvel met vol zicht op de brug en het operahuis. We konden het zelfs vanuit het comfort van ons campertje zien, super! De dag zelf dus lekker nog op stap geweest in de stad en inderdaad de mensen op de veldjes zien zitten in de volle zon. Die zitten daar dus gewoon meer dan 15 uur te wachten, ongelofelijk!
Er was wel genoeg te zien met stuntvliegtuigjes en dergelijke en om negen uur was er al kinder vuurwerk. Wij zaten toen dus klaar met een wijntje, heerlijke hapjes, achterklep open en prachtig uitzicht vanuit ons campertje. Meerdere mensen kwamen langs en vroegen hoeveel dagen van te voren we dit plekje al hadden gereserveerd, haha, ons geluk weer dus.
Later kwam de eigenaar van het huis waar we voor stonden nog een praatje maken. Het bleek dat hij de plek al een week lang bezet had gehouden voor een vriend maar deze had afgebeld. Hij had blijkbaar net de pionnen weggehaald toen wij aan kwamen rijden. Toen werden we ook nog door hem uitgenodigd voor een drankje bij hem thuis. Dus nog op een heel erg gezellig feestje beland ook waarbij we zo van de deur ons busje in konden rollen. Zeer geslaagd oud en nieuw voor ons dus, ééntje die we niet snel zullen vergeten!
Na Sydney dus onderweg naar Melbourne waarbij we de Hunter Valley hebben aangedaan om lekkere wijntjes en kaasjes te proeven, uiteraard op een huurfiets. Een ander hoogtepunt waren de Snowy Mountains, prachtige gratis kampeerplekjes gehad en een mooie wandeling gemaakt op het hoogste punt van Australië. Hierdoor was het ook een stuk frisser dan de rest van Australië. Dus terwijl jullie op het journaal berichten kregen over de extreme hitte en de bosbranden, zaten wij op dat moment op het koudste plekje van Australië (lees vijftien graden). Hoe krijgen we het weer voor elkaar. Hierna hebben we echter wel wat van de hitte meegekreken en dik veertig plus is echt geen pretje dat weten we nu ook weer. Helaas ook onderweg bosbranden gezien (dichtsbijzijnde was vijf kilometer) en de schade die er is aangericht. Hopelijk is het ergste voor Australië nu achter de rug.
Na Melbourne nog een stuk van de welbekende Great Ocean Road meegepakt en koala's in het wild gezien en toen omgekeerd en op dit moment zijn we rustig onderweg naar Brisbane om de camper te verkopen. We hopen dit met een maandje geregeld te hebben en dan op het vliegtuig te stappen voor ons volgende avontuur: Zuid-oost Azie!

Voor degene die hem nog niet kennen, ons australië filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=jAE28TmwuBA&feature=youtube_gdata_player

Liefs vanuit Down Under!
Martijn en Marion

• 24 Januari 2013 - 11:06

Haasnoot.:

Martijn en Marion, jullie reisverslag gelezen ,fantastisch allemaal.wij wensen jullie nog zoveel geluk als jullie al hadden.verder wensen wij jullie nog heelveel plezier.H.GR Oma en OPA.

• 24 Januari 2013 - 12:40

Nicoline.:

leuk reisverslag, wij zijn blij dat alles goed gaat.
    knuffel van ons.

• 24 Januari 2013 - 15:19

Manon:

Hi dushi's

Dat klinkt inderdaad fantastisch allemaal! Gelukkig blijven we met de communicatiemiddellen van tegenwoordig goed op de hoogte van al jullie belevenissen en reizen we ook een beetje mee! Toch mis ik jullie verschrikkelijk hier! Geniet er van! Dikke kus voor jullie beide, ook namens Mark! Xxxxx

• 24 Januari 2013 - 19:59

Bart En Ris:

hoi Marion en Martijn, wat leuk om jullie reisverslag gelezen te hebben met daarbij de foto's en het filmpje!! wat een belevenissen zeg, geniet maar weer verder van jullie wereldreis, tot de volgende x maar weer!! groetjes uit een winters uitziende Leidschenveen

• 24 Januari 2013 - 21:50

Frans En Willy :

Ha M en M,

Wat een mooie foto's weer!! Wat een belevenissen weer.
    En wat een verhaal: een dingo in je bed??!! Hoe kregen jullie die er weer uit dan?
    Heel veel plezier weer, succes met de verkoop van het busje en dan op naar
    Zuid-Oost Azie. Spannend weer hoor allemaal.

dikke kus van papa en mama

• 24 Januari 2013 - 21:56

Frans En Willy:

Hoihoi

Ik las het nog even door en zie dat ik maar beter niet mee kan doen aan het spelletje "geen weer" haha...

mama

• 25 Januari 2013 - 16:53

Arie En Nel:

Op onze vrije dag de computer aangezet en aangenaam verrast door het reisverslag. De meeste belevenissen wisten wij al ( mail en telefoon ) maar geweldig om het nu zo achterelkaar te lezen.
    Geniet nog van de rit naar Melbourne en straks veel succes met de verkoop van de camper of wordt hij toch verscheept.

• 25 Januari 2013 - 22:16

Eveline En Dennis:

He lieve marion en martijn, wat ontzettend leuk om weer zo'n fantastisch reisverhaal te lezen!! En wat een prachtige foto's! Heel gaaf. Ik had al begrepen dat jullie een geweldig oud en nieuw hadden, maar leuk om het verhaal erachter te lezen. Wat een geluk ja. Zo te lezen en te zien genieten jullie volop! Ga daar mee door! En heel veel plezier met jullie verdere reis! Wij blijven natuurlijk graag op de hoogte :-)
    Dikke kus voor jullie!

• 26 Januari 2013 - 08:46

Laura:

Heerlijk om te lezen!! Prachtige foto's!
    Nog ff en australie ligt alweer achter de rug, maar nog zoveel moois en spannends te gaan!!
    Geniet ervan, mis jullie!! X zusje

• 27 Januari 2013 - 12:29

Giezentjes:

Geweldig om weer wat mee te proeven van jullie avonturen!!
    Waanzinnig mooie foto's!!
    Wij hadden de afgelopen weken veel sneeuwpret :)
    Maar als ik het zonnetje zo zie en die bruine benen, word ik toch wel een heel klein beetje jaloers ;)
    Dus genietze nog!! En we kijken uit naar jullie volgende verslag.

x Fer, Kim en Dinand (die het vooral erg leuk vond om de foto's te kijken. "MAMMA, ik wil ook naar de zeeeee). Dus zo maar even heeeeeeeeeeeeeel warm aankleden en naar Katwijk haha.

xx