Australië!!! - Reisverslag uit Tannum Sands, Australië van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Australië!!! - Reisverslag uit Tannum Sands, Australië van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Australië!!!

Door: Martijn en Marion

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

04 December 2012 | Australië, Tannum Sands

Ja daar zijn we weer, even een update vanaf Down Under! Inmiddels zit onze eerste maand in Australië er alweer op en het bevalt ons uitstekend hier.
We zijn begonnen in Ipswich bij de oom en tante van Martijn die hier al meer dan twintig jaar wonen. Zij hadden voor ons een huisje gereld bij vrienden van hen, Bill en Lindell. Eerst even bijgeslapen en bijgekomen van onze reis. Het vliegen duurde niet zo lang maar we hadden door erge mist wat vertraging opgelopen waardoor we bijna onze aansluiting misten. We moesten dus heel hard rennen want het toestel stond speciaal op ons te wachten. Op een haar na onze vlucht gehaald maar het scheelde niet veel.

Daarna hadden we een druk programma want wij moesten natuurlijk op zoek naar aan vervoersmiddel voor onze roadtrip. In Nieuw Zeeland hadden we bedacht om een 4x4 te kopen, Martijn zijn tante Grace wilde ons helpen met de zoektocht. Na een aantal dealers werd ons wel duidelijk dat we met ons budget alleen oude en met erg veel kilometers op de tellers in 4x4 auto's konden krijgen. Toch maar op zoek naar een gewoon campertje dan. Even snel op de lokale Marktplaats gekeken en er bleek een leuk campertje vlakbij te koop te staan. De advertentie stond net een half uur online, direct gebeld en we konden meteen komen kijken. We waren allebei super enthousiast, het is een Toyota Hiace met een popup dak zodat je er in kunt staan. Het leuke was dat hij nog vrij kaal was van binnen. Er zat wel een bed, gordijnen, huishoudaccu en een koelkast in maar geen kasten en dergelijke. Martijn kreeg meteen kluskriebels en Marion kreeg koopkriebels! Klein proefritje gemaakt en een goed deal gesloten en we hadden een camper bijna binnen vierentwintig uur na aankomst, haha.

Een weekje flink geklust en geshopt dus en nog even genoten van de gezelligheid van Martijn zijn ome Jan en tante Grace en ons leuke huis bij Bill en Lindell. Toen was het toch echt tijd om kilometers te gaan maken. Ons reisplan was eerst snel naar boven voordat het daar te heet en te vochtig wordt en dan langzaam langs de Oostkust weer afzakken tot aan Melbourne. Zo gezegd zo gedaan. Op onze route hebben we al de volgende hoogtepunten meegemaakt.
- Koala knuffelen bij het Lone Pine sanctuary
- Wilde kangaroes onderweg gezien
- Een twee daagse zeilboot tocht gedaan bij de Whitsundays eilanden
- Gekampeerd in het tropische Cape Tribulation
- Gezwommen bij mooie watervallen
- Een prachtige dagtocht om te snorkelen bij Great Barrier Reef
- Wilde Wallabies gevoerd
- Ons eigen visje gevangen en bereid op het vuur

Een wat minder punt was ons bezoek aan het ziekenhuis in Gladstone, Martijn had al twee weken erg last van zijn voet na het hardlopen. Na lang wachten en rontgenfoto's naar huis gestuurd in het drukverband en met een paar krukken. Gelukkig gaat het nu al een stuk beter maar hierdoor helaas niet zo veel aan het kitesurfen toegekomen.
We staan op dit moment op een mooie camping vlakbij een mooie kitespot dus hopelijk krijgen we een beetje wind en kan de schade snel ingehaald gaan worden!
Helaas nog geen filmpje deze keer maar er wordt hard aangewerkt, wel een aantal mooie foto's weer om jullie even zoet te houden.

Tot de volgende keer!

Liefs van Martijn en Marion

• 04 December 2012 - 09:24

Angela:

klinkt weer allemaal als een paradijsje. hopelijk is je voet onderhand helemaal herstelt dat jullie weer alles kunnen laten en doen wat je maar wilt. de foto's zijn echt fantastisch, lijken net posters. hele dikke knuffel uit het koude europa, bij ons al weer eerste sneeuwval. xxx liefs je nichje

• 04 December 2012 - 09:30

Ilse:

Ohhh, wat ziet dat er weer heerlijk uit!
    Leuk verhaal en prachtige foto's!
    Hoop dat Martijn zijn voet snel weer top is zodat hij weer kan kiten.

Heel veel plezier en een dikke kus

• 04 December 2012 - 09:30

Ilse:

Ohhh, wat ziet dat er weer heerlijk uit!
    Leuk verhaal en prachtige foto's!
    Hoop dat Martijn zijn voet snel weer top is zodat hij weer kan kiten.

Heel veel plezier en een dikke kus

• 04 December 2012 - 09:47

Laura:

Hoi Leukerds,

Wat een prachtige foto's, wat zien jullie ongelofelijk veel moois!
    Jullie doen dat allemaal maar! Ik ben trots op jullie! En heeeeeel erg nieuwsgierig naar jullie volgende filmpje :-) x zusje

• 04 December 2012 - 10:22

Manon:

Hi dushi's!

Wow! Wat ziet het er super uit! En wat een gave foto's! Echt zo leuk om af en toe mee te kijken in jullie wereld. Maar wat balen van Martijn zijn voet! Hopelijk wordt het snel beter, en kan hij weer volop kiten! Veel plezier nog, dikke kus

• 04 December 2012 - 12:13

Nicoline:

Zo te zien is alles super daar, nou bijna super.
    Tijn je moet niet rennen heb je dat nu nog steeds niet geleerd.
    Waren er mensen in het ziekenhuis met een mug in hun oor??????
    Verder zie ik dat vissen ook aardig lukt, Yoeri zit naast me vet cool man zegt hij.
    Geniet er lekker van en Tijn je kan beter kruipen, hihi.
    Marion al die beesten, Kim zit ook naast me kan ik een koala beertje als huisdier hij is zo schattig.

Hier zitten wij tussen de kruitnoten en speculaas.

xxx Nicoline, Jeroen, Yoeri en Kim

• 04 December 2012 - 12:26

Tim:

lekker stingersuitje!

• 04 December 2012 - 14:09

Oma En Opa Haasnoot.:

hallo martijnn marion, jullie reisverslag en fotoos bekeken.zo zien wij ook hoe mooi het in australie'is.wat een boffers zijn jullie om dat allemaal te beleven. geniet maar weer veel op de verdere reis.verder het beste met je voet ,doe maareen beetje rustig aan.VEEL LIEFS EN EENDIKKE KUS VAN OMA EN OPA.r

• 04 December 2012 - 19:33

Arie En Nel R:

Hoi M en M wat zijn jullie toch een bofkonten. prachtig weer, gigantisch mooie omgeving en als je wat langzamer loopt Martijn kan je er nog langer van genieten (geintje). Ik mamaNel ben wel een beetje jaloers als ik al die leuke animalfoto's zie, ze zijn echt aanbiddelijk leuk vooral samen met jullie!
    Hier is koud en winderig dus geniet maar van het mooie zomerweer, morgen een zware dag voor Sint en Pieten, koud en buien en misschien wel glibberpartijen. Jullie missen de pepernoten enz. maar er staat wel heel veel moois tegenover.
    xxxxx pap mam Rozenboom en een knuf van poekemeid

• 04 December 2012 - 20:17

Linda:

Klinkt super allemaal
    En wat zijn de volgende plannen?
    Krokodillen gezien en gegeten?!

Helemaal jaloers, omdat het hier nu regent en koud is :)

Veel plezier!

X

• 04 December 2012 - 23:17

Frans En Willy:

Ha M en M,
    Wat ziet dat er allemaal weer mooi en leuk uit op die foto's. Wat lijkt me dat heerlijk zeg.... lekker zonnetje,
    strand, mooie natuur... En fijn dat jullie weer een busje hebben.
    Wij in Zoeterwoude zijn in hele andere sferen, Sinterklaas en pepernoten, hagelbuien en een beetje vorst. Brrrr... Maar natuurlijk wel gezellig deze tijd. We hoorden dat de Sint jullie zocht, maar niet kon vinden, dat is natuurlijk wel jammer..
    Geniet lekker van alles! Dikke kus van papa en mama

• 16 December 2012 - 07:27

Grace/Geertje:

Hallo lievers, wat een leuk verslag alweer en natuurlijk hele mooie fotos. Geniet maar lekker!

• 30 December 2012 - 13:42

Kathie :

hoi martyn en marion

wat een mooi verslag en schitterende foto's
    ben toch wel een beetje jaloers hoor
    maar ik weet dat jullie er volop van genieten
    dus ik wacht weer op jullie volgende foto's
    en spannende verhalen

xxx kathie