Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

22 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

En toen waren we ineens al weer bijna drie weken thuis! Het is even wennen natuurlijk maar daarover straks meer. Eerst gaan we nog even terug naar Aruba. De laatste twee weken hadden we lekker vrij genomen om nog te kunnen genieten van het heerlijk Arubaanse zonnetje en de stevige wind.
Dat viel helaas even tegen want het regende voornamelijk (half Aruba stond blank) en het was windstil... Toch hebben we twee hele leuke laatste weken gehad met Rob en Jolien op visite. We hebben nog een laatste keer het National Park bezocht, lekker gebbqed, gesnorkeld en heerlijk gebrunched. Deze brunch was echt heel bijzonder, met alles erop en eraan, van Mimosa (champagne met jus d'orange) tot oesters, pizza, sushi, chocoladefontein en alles wat je maar kunt bedenken.
Natuurlijk zijn we ook niet stilletjes vertrokken maar hebben nog een goed afscheidsfeestje gegeven! Na het feestje hebben we nog gepoolhopt. Dit houdt in dat je van jacuzzi naar jacuzzi van de hotels gaat tot je er uitgestuurd wordt. Erg leuke afsluiter van onze bijzondere tijd op Aruba. De volgende ochtend de laatste spullen ingepakt, onze lieve kat Bula in haar kooitje gedaan (die woont nu prima naar haar zin bij Marius)en de overgebleven spullen verdeeld over de buurtjes.
Toen we opstegen met het vliegtuig was dit echt even een zwaar moment, bij Marion liepen de tranen over haar wangen. We kijken echt met heel veel plezier terug op de bijzondere tijd die we op dit prachtige eilandje hebben gehad. We gaan het zonnetje, onze banen, vrienden, collega's, de wind, de witte zandstranden, het azuurblauwe warme water, de feestjes, de Amstel Brightjes, de cocktails en nog veel meer echt heel erg missen!
Voordat ons avontuur er echt op zat hadden we nog wat daagjes New York in de planning. We zaten in een prima hostel naast Central Park en vlakbij een metrostation. Helaas was de regen vanaf Aruba met ons meegekomen maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben het Vrijheidsbeeld gezien, Ellis eiland bezocht, de skyline bewonderd, geluierd in Central Park (met een heerlijk zonnetje erbij), Ground Zero gezien en gewoon genoten van het New Yorkse leventje.
Het is echt een bijzondere stad en we hadden er zo nog wat langer kunnen blijven.
Maar 30 november was het toch echt zo ver, na een heel bijzonder jaar vlogen we terug naar Schiphol. We landden 1 oktober om 5.00 uur 's morgens, we hadden dus niet al te veel verwachtingen van ons ontvangstcomité. Wat waren wij dus verrast toen er 25 man op ons stond te wachten! Dat was echt ontzettend bijzonder en heel erg leuk. Iedereen natuurlijk uitgebreid geknuffeld en toen weer doei gezegd en rustig naar huis gereden. Hier stond iedereen echter nog een keer en zelfs nog wat meer mensen. Gelijk champagne opengetrokken en taart aangesneden. Met een voldaan gevoel en licht aangeschoten besloten wij om nog even ons eigen bedje in te duiken.
's Avonds gezellig stamppotjes gegeten met de familie en toen nog even de kroeg ingedoken. De dagen erna hebben we ons in het 3 oktober feestgedruis gestort en na deze dagen hebben we toch onze tassen maar eens uitgepakt, haha.
Op dit moment zitten we nog bij Marion haar ouders op zolder maar zijn hard op zoek naar een nieuw huisje in Leiden of Zoeterwoude. Qua werk is Martijn weer aangenomen bij Gemiva en hij begint 1 november. Marion is nog op zoek maar heeft wel wat leuke vacatures op het oog.
Het is even wennen weer, zeker omdat we alles weer opnieuw moeten regelen maar dit jaar is zo bijzonder geweest dat het ons dubbel en dwars waard is.
Wat er ook gaat gebeuren dit jaar pakt niemand ons meer af en ik weet zeker dat we hier ons hele leven met heel veel plezier aan terug zullen denken.
Wij willen ook iedereen bedanken voor het trouwe volgen van ons reisdagboek en ik hoop dat jullie op deze manier een beetje mee hebben kunnen genieten!

X Martijn en Marion

• 22 Oktober 2010 - 15:54

Frans:

Lieve Matijn en Marion, wat hebben wij genoten van jullie foto's filmpjes en verhalen,wat hebben jullie een topjaar achter de rug.
    dit avontuur draag je je hele leven met je mee en zal altijd de mooiste heringeringen bij jullie oproepen. met een schat aan ervaring zijn jullie weer thuis gekomen waar jullie weer een wat regelmatiger leven op moeten bouwen maar dat gaat zeker lukken. Wij en een heleboel anderen zijn blij dat jullie weer terug zijn. Nu weer lekker hier gaan genieten,we hopen dat snel gaat lukken.

Frans en Willy.

• 24 Oktober 2010 - 10:45

Eveline En Dennis:

Lieve Marion en Martijn,
    Wat leuk dat jullie toch ook nog een verslag op de site hebben gezet van jullie laatste weken op Aruba en New York. Wel bizar zeg zoveel regen! Het is voor jullie een fantastisch jaar geweest, maar wij zijn in ieder geval blij dat jullie weer terug zijn!

Dikke kus Eef

• 25 Oktober 2010 - 06:29

Manon:

Hi dushi's!

Ik ben ook heel blij dat jullie weer terug zijn! Jullie hebben een mooie herinnering om aan terug te denken. En als alle foto's een beetje uitgezocht zijn, hoop ik ook zeker op een uitgebreid verslag.

Dikke kus

• 27 Oktober 2010 - 12:24

De Rozenboompjes:

Ja ook wij zijn erg blij dat jullie weer veilig thuis zijn na alle bizondere belevenissen. Het Bon Bini en Hollande feestje was erg vroeg en erg gezellig. Raar om een reaktie op jullie site te plaatsen terwijl jullie weer gezellig bij ons wonen. Gaan de verslagen enz. vast ook wel missen, maar blijf voorlopig maar even in de buurt en probeer weer te wennen in ons koele natte kikkerlandje. Liefs A + N + poek.