Bon Bini Aruba - Reisverslag uit Noord, Aruba van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Bon Bini Aruba - Reisverslag uit Noord, Aruba van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Bon Bini Aruba

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

28 April 2010 | Aruba, Noord

Sorry dat het even duurde maar bij deze toch een update vanaf het zonnige Aruba. We zijn hier inmiddels al weer vier weken en hebben het heel goed naar onze zin. De dag dat we aankwamen werden we opgehaald door Gerard, een collega van Marion haar vader die hier voor vijf jaar gestationeerd is. Hierdoor voelde we ons meteen heel erg welkom. Een paar uur later arriveerden ook Arie en Nel, de ouders van Marion. Het was natuurlijk een heel leuk en fijn weerzien na zes maanden. Marion haar ouders hadden ook voor ons een hotelkamer geboekt voor de eerste week, dit was Divi Village en heel erg luxe voor ons. Zeker na zes maanden met hostels, goedkope hotels en kamperen. Heerlijk bijgekletst en genoten van het feit om elkaar weer even in het echt te zien en niet via de webcam. De volgende dag gerelaxt aan het zwembad en meteen begonnen met via internet en via via appartementen zoeken. Voor Martijn was het relaxen snel over aangezien hij na een korte kennismaking de volgende dag al aan het werk mocht. Hij had zelfs al zijn eerste les al geboekt staan. Martijn werkt bij Aruba Active Vacations, een wind en kitesurfschool die ook mountainbiketochten organiseert. Hij doet alle drie dus dat is erg leuk en afwisselend, verder is hij de hele dag op het strand en met leuke collega's, niks te klagen dus.
Marion heeft zich de eerste week vooral geconcentreerd op een leuk appartement te vinden, gelukkig was dit ook met vier dagen geregeld. We wonen in een leuk twee slaapkamer appartement in een complex dichtbij alle actie en slechts vijf minuten van werk.
Via een collega van Martijn had Marion ook vrijwel meteen een baan, bij de concurrent wel te verstaan. Marion werkt achter de balie bij Vela, de andere wind en kitesurfschool, gezellig samen naar werk en slechts vijf minuten bij elkaar vandaan. Bijkomend voordeel is dat Marion gratis lessen mag volgen en alle materialen mag gebruiken.
Gelukkig hoefde Marion niet meteen de volgende dag te beginnen en kon in het begin om de dag werken. Hierdoor bleef genoeg tijd over om lekker de toerist uit te hangen met haar ouders. We zijn een dag naar Arikok National Park geweest, naar Baby Beach, de Hooiberg beklommen en lekker aan het zwembad en strand gelegen. Het zijn twee hele fijne weken geweest en het was zeker weer even slikken om weer afscheid te moeten nemen voor zes maanden. Wij zijn Arie en Nel heel erg dankbaar voor al hun hulp en de gezelligheid!
Hierna zijn er twee weken geweest waarin we veel gezellige dingen hebben gedaan met de collega's van Martijn. We hebben echt al een leuke groep mensen om ons heen. We hebben helaas ook al kennis gemaakt met het ziekenhuis hier, een paar dagen geleden kreeg Martijn 's avonds last van zijn knie en 's morgens was deze wel vier keer zo dik geworden. Snel naar de eerste hulp dus, hier werd een ontstoken slijmbeurs geconstateerd. Waarschijnlijk is dit een heftige reactie op een insectenbeet. Hij moest dus even rustig aan doen nu en antibiotica slikken.
Inmiddels is de volgende visite al gearriveerd, Marius, Martijn zijn beste vriend is hier voor tien dagen. Hij had allemaal cadeautjes en lieve kaartjes bij zich, iedereen echt super bedankt, erg leuk! De eerste twee dagen hebben we met z'n drieën gesnorkeld, rondgetourd, gezwommen etc. Vandaag hebben we allebei gewerkt en heeft Marius lekker rondgefietst en ons opgezocht op werk. Morgen gaat Martijn hem een kitesurf les geven, nu maar hopen dat dit niet tot nog een ziekenhuisbezoekje gaat leiden.

Ayo!

Liefs Martijn en Marion

• 29 April 2010 - 06:16

Rob En Jolien:

Heey zus en zwager

op de dikke knie na, klinkt het allemaal geweldig!! En de foto's zijn heel herkenbaar voor Jolien;) Wat gaaf dat je ook mountainbike tours geeft Martijn! Dan is het zeker af wisselend en totaal niet vervelend kunnen we ons voorstellen. We staan al te popelen om jullie kant op te komen!

Liefs Rob en Jolien

• 29 April 2010 - 09:30

Eveline:

Lieve Marion en Martijn,
    Wat klinkt dat weer geweldig en het ziet er allemaal zo mooi en relaxed uit. Gaat het al beter met de knie van Martijn? Hij kan wel weer werken zo te lezen? Martijn het beste ermee en geniet lekker van jullie verblijf op het mooie en warme Aruba! Ik kan ook niet wachten om jullie kant op te komen (maar zal dat nog wel even moeten doen... nog 104 nachten slapen om precies te zijn... pff..

Kus Eef

• 29 April 2010 - 12:02

Corina:

Ha M&M(&M),

Ja, ik kan ook niet wachten om jullie kant op te komen.. maar ja, dan kan ik toch echt nog heel lang wachten.. ;) Ach, momenteel is het hier super lekker weer, nét alsof ik ook in Aruba ben..
    Leuke foto's! Komt er ook nog een foto van jouw 'kantoortje' Marion?
    Martijn, succes nog met je knie, rustig aan he!

Liefs, Corina (ook van Benjamin en de kids)

• 30 April 2010 - 19:51

De Rozenboompjes:

HoiMenM wij zijn het helemaal eens met jullie verslag. Het was heel erg leuk om jullie in levende lijve te zien (en te knuffelen)Vandaag was een half verregende Koninginnedag in de ochtend dacht ik met weemoed terug aan Arubaanse temperaturen. Later werd het wel weer zonnig. Is 30 april op Aruba bizonder? lieve groeten van jullie 1e Arubabezoekers!

• 01 Mei 2010 - 15:00

Manon:

hi dushi's,

Hoe gaat het allemaal? Hoe is het met de knie van Martijn? Hoop weer wat beter....
    En hoe was jullie koninginnendag? Voor mij rustig dit jaar, had reserve, en uiteraaard opgeroepen! Montreal voor mij.
    Spreek jullie snel weer, wel leuk om jullie huis op de foto te zien!

Dikke kus, ayo!

• 03 Mei 2010 - 07:29

Angela:

Hey luitjes,

Met de knie hopelijk alles weer goed?!
    Het werkt klinkt fantastisch, lekker buiten heel de dag. :D
    Hoe lang blijven jullie ook al weer daar zitten?!

Hier in de Ardenne ook helaas niet zonder blessures kunnen verblijven. Eerst een polsblessure, waardoor ik niks meer kon dragen en niet meer kon zekeren. Daarna was me pols net twee dagen over toen ik door me enkel ging. Twee dagen gedwongen op krukken gelopen, maar nu gaat alles gelukkig weer goed. Me baas en collega's waren weer erg blij met me :D

Hele dikke kus en knuffels ;)

• 03 Mei 2010 - 20:13

Claire:

Hey leukerds!

Jeetje jullie zitten alweer 4 weken op dat geweldige eiland. Wat klinkt het super allemaal :-)
    Helemaal genieten als ik het zo lees & zie, hihi.
    Zoals Cor schreef hier afgelopen dgn ook net Aruba qua weer maar het is natuurlijk inmiddels ook weer omgeslagen en nu alleen maar weer koud en nat..:-(
    Morgen voor 6 dgn naar Bangkok dus dan daar maar weer lekker de warmte in.
    Mijn huisje wordt echt helemaal mooi, stuur jullie snel even wat foto's en een uitgebreide mail op.

Heel veel plezier met Marius, kus voor jullie

• 06 Mei 2010 - 16:57

Fer, Kim En ??:

Luitjes, weer toppie om jullie verslag te lezen en jullie foto's te zien!!!!
    Maar tis wel mooi geweest nu ;), dus kom maar lekker naar Z'woude, een terrasje bij the master is ook gewoon gezellig, grapje hoor schatten!!

kus

• 11 Mei 2010 - 15:03

GENIETEN!!!:

wat heerlijk om de foto's te zien! het ziet er echt super uit..

net je online gehad..wat leuk!

hoop dat het met martijn al beter gaat?
    begreep dat hij wel weer aan het werk was!

hier wil de zon nog niet hard schijnen :(..je mag hem in oktober nog best ff mee nemen ;) :)

nou wie weet tot vanavond??? ;)

liefs wen

• 22 Mei 2010 - 15:44

Aniek:

Hee M&M!!

Ik had nu pas de tijd om jullie berichtje te lezen maar het ziet er echt geweldig uit! Super mooi huis zeg! Nog maar 5 weekjes en dan kom ik ook gezellig jullie kant op! Kijk er heel erg naar uit!
    Kus Aniek!

• 23 Mei 2010 - 16:51

Elena En Mario:

Elena vindt het erg leuk om jullie foto's te zien en vindt het erg mooi op Aruba!
    martijn ik heb een onge-luk gehad met mijn fiets ik ben tegen het paaltje gereden die ik niet gezien heb en nu moet ik twee weken rust houden groetjes mario en nog een leuke tijd

• 05 Juni 2010 - 18:05

Carin:

Hey hoe is het met jullie? Ik heb net alle foto's nog eens zitten bekijken. Superleuk en ook erg mooi!Dan zal het in het echt nog veel mooier zijn. Nog geen tegenslagen gehad?

Groetjes

• 29 Juni 2010 - 15:56

Leo En Kathie:

Maak er een maar een paar gezellige dagen van, neefjes en nichtjes met elkaar op Aruba.

We wachten wel op jullie foto's, filmpjes en verhalen.

Gr. Leo en Kathie
    (PS, geef Aniek even een kus van ons)

• 29 Juni 2010 - 20:31

Frans En Willy:

Hoi Arubaantjes,
    Heb echt heimwee naar jullie en onze vakantie op het mooie Aruba. Vooral die struisvogels vond ik errug leuk! Hier nu ook lekker weer gelukkig!
    Het zal nu een drukke gezellige boel zijn bij jullie! Heeeeeel veeeeel plezier.
    Groetjes papa en mama

• 30 Juni 2010 - 15:02

Opa En Oma V Es:

Martijn en Marion
    Het is zeker wel druk bij jullie ,maar wel leuk dat het er van gekomen is nog veel plezier gewenst Aniek nog heel even het is bijna Zaterdag
    allemaal de groetjes van Opie en Omie xx Doeiiiiii