Bye bye Zuid-Amerika.... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Bye bye Zuid-Amerika.... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Bye bye Zuid-Amerika....

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

28 Maart 2010 | Ecuador, Quito

Dit is ons laatste verslag vanuit Zuid-Amerika... Maar niet getreurd wij zullen jullie op de hoogte houden van onze belevenissen op het zonnige Aruba.
Eerst nog even terug naar het jungledorpje, San Cipriano, waar we samen met Phil en Sarah heen zijn geweest. Er zijn geen wegen naar dit dorpje toe, de enige manier om er te komen is via een verlaten treinspoor met houten karretjes aangedreven door een motorfiets (zie foto´s). Het duurde even voor we onderweg waren omdat er geen afspraken zijn over wie er voorrang heeft en er is maar één spoor, regelmatig werd er dus strijd gevoerd wie zijn karretje van de rails af moest tillen. De rit was best spannend door de gammele kar en de hoge snelheid, gelukkig zonder kleerscheuren veilig aangekomen. ´s Avonds lekker hapje gegeten en gekaart met een biertje erbij.
De volgende ochtend zijn we met vrachtautobanden de rivier afgetubed. Erg leuk en relaxed in een mooie omgeving. Hierna was toch echt het moment aangebroken om afscheid te nemen van Sarah en Phil. We hebben echt een hele leuke tijd met hen gehad en gaan waarschijnlijk zelfs naar Engeland toe voor hun bruiloft!
Wij zijn hierna doorgegaan naar Lago Calima, waar Martijn zijn kitesurfen weer even heeft opgefrist aangezien hij straks ook kitesurflessen gaat geven... De laatste keer was alweer bijna vijf jaar geleden, maar gelukkig pikte hij het zo weer op. We zijn hier drie dagen gebleven onder andere omdat we een prachtig appartement hadden met zwembad en balkon met mooi uitzicht.
Na deze heerlijke dagen werd het tijd voor de koffie regio van Colombia! Hier hebben we het plaatsje Salento bezocht en een prachtige wandeling gemaakt waarbij we hele hoge palmbomen hebben gezien. Daarnaast zijn we ook in Armenië naar Koffiebonenland geweest, een soort Euro Disney maar dan met koffie als thema. Al met al een erg leuke dag uit met een koffiemuseum, koffieplantage, koffieshow, waterbotsbootjes, achtbaan, kabelbaan etc.
Hierna was het voor ons al weer tijd om richting Ecuador te gaan. Onderweg hebben we nog een tussenstop gemaakt in Popayan, een mooi oud wit stadje waar we nog een downhill mountainbiketocht hebben gedaan (ook verdacht veel uphill...) na lekker in hotsprings te hebben gezwommen.
Onze volgende bestemming was Otavalo, hier wordt de grootste markt van Zuid-Amerika gehouden. Als verassing kwamen ook Rahel en Adrian, vrienden uit Zwitserland, langs. Rahel was nog jarig ook dus dat moest even gevierd worden met een lekker gebakje.
De volgende ochtend erg vroeg opgestaan om de animal market te zien. Dit was beetje zielig maar ook wel heel bijzonder. Er waren schapen, geiten, koeien, kippen, hanen, cavia´s, honden, katten, paarden. Een kalfje kost hier 8 dollar... Daarna nog even op de gewone markt geshopt voor wat souvenirs en toen de bus gepakt naar Quito. Hier ook afscheid genomen van Rahel en Adrian, erg leuk om ze nog even gezien te hebben!
Vandaag is onze laatste dag hier en we hebben nog een kerktoren met spannende laddertjes bezocht, wasje gedaan, laatste dingetjes gekocht en straks gaan we lekker onbeperkt sushi eten en cocktails drinken!
We vertrekken morgen om 7 uur met 20 kilo bagage in onze rugzakken, heel veel nieuwe onvergetelijke ervaringen, ontelbaar veel foto´s en nog veel meer. Hieronder nog even wat feitjes:

Vervoer:
- 374 uur in de bus
- 26 uur in het vliegtuig
- 42 uur op een boot
Verder heel veel kilometers gemaakt met o.a. taxi´s, mountainbikes, riksja´s, trolleys, motorfietsen, trams, te voet, achterin jeeps en zelfs in gemotoriseerde kano´s...

Qua eten:
Kip en rijst komen zo ongeveer onze neus uit...
Heerlijke verse vruchtensapjes zijn op elke straathoek te vinden en daar hebben we dan ook minimaal 55 liter van op!
Hiernaast hebben we onverwacht veel sushi, heel wat orgaanvlees en heel veel wijn (uit pak), bier en happy hour cocktails naar binnen gewerkt!

Verder hebben we:
- minimaal 11 zonnebrillen verloren
- 9 liter zonnebrand gesmeerd
- 40 marktjes bezocht
- 1001 verschillende dieren gezien
- Heel veel leuke en interessante mensen ontmoet
- en ons absolute hoogtepunt was op 5123 meter!

Sommige bovenstaande cijfers zijn natuurlijk met een knipoog, de reisuren zijn echter wel exact. Wij zijn dus blij dat wij morgen voorlopig voor het laatst onderweg zijn. Hierna heerlijk zes maanden genieten op Aruba. De eerste week zal dit in een luxe hotel zijn met Marion haar ouders. Heerlijk even genieten en naast het zwembad liggen. Marion dan, Martijn mag 1 april beginnen met werk als kite/surfinstructeur! Marion gaat eerst op zoek naar een huisje voor de zes maanden en dan natuurlijk ook naar werk...
We houden jullie op de hoogte!

Liefs Martijn en Marion

• 29 Maart 2010 - 06:35

Kim En Fer:

Goede reis naar Aruba!!! En geniet lekker van het luxe hotelletje met je paps en mams!!!

Smak Kim en Fer

• 29 Maart 2010 - 07:38

Corina En Benjamin:

Ha schatten, leuke laatste verhalen over jullie tocht door Zuid-Amerika!! Lache filmpje zeg, maar je moet er toch niet aan denken om in die hitte elke keer dat karretje van die rails op en af te tillen..! Ben gister nog even langs je moeder gereden Marion.. ;) Goede reis en Martijn, veel succes donderdag met je eerste werkdag!

Liefs van ons!

• 29 Maart 2010 - 08:11

Lonneke:

Leuk verslagje! Veel plezier op Aruba!

Gr. Lonneke

• 29 Maart 2010 - 08:49

Sandra (HV):

Hoi Marion en Martijn,echt heel leuk om te lezen al jullie verhalen.
    Heel veel plezier op Aruba!!
    groetjes,Sandra

• 29 Maart 2010 - 12:16

Nicoline:

Veel Plezier in Aruba.
    Jullie avonturen zijn altijd indrukwekkend, maar er komt nog veel meer.
    Wij zijn erg benieuwd naar jullie volgende verslag uit Aruba.

een knuffel van ons.

En doe super voorzichtig.
    Nog een paar maandjes en dan zijn jullie weer thuis, waar je Douwe Egberts drink, wat ben ik weer melig, hihi.

doei nikkie

• 29 Maart 2010 - 15:21

Ilse:

Lieve schatten!

Op naar het mooie Aruba! Lekker bijkomen van deze mooie ervaringen!

Dikke kus

• 29 Maart 2010 - 17:18

Patries:

Heel veel plezier met lekker niets doen! (tenminste niet reizen) Want dat echt helemaal niets doen gaat bij jullie vast niet lukken ;-)

Heel veel groetjes Patries (-100cm)

• 01 April 2010 - 09:58

Chantal (HV):

Het blijft geweldig om te lezen, ik kijk elke keer uit naar een nieuw verslag, geniet van een weekje rust op Aruba en succes met huizen en werkjacht! grt Chantal

• 01 April 2010 - 14:17

Manon:

ook nog maar even een reactie van mij! Zal jullie verhalen zeker gaan missen, en vooral ook de prachtige foto's. Maar hopelijk volgt er meer vanaf dushi island aruba! Geniet er van daar, Martijn, werkze! Ben benieuwd hoe t bevalt!

Kus

• 01 April 2010 - 17:44

OPA EN OMA.:

ARTIJN EN MARION WE WENSEN JULLIE VEEL SUCCES IN ARUBA ,OOK MET JE NIEUWE BAAN,

• 04 April 2010 - 18:00

B En R Dobbe:

Hoi Marion en Martijn, hier nog een verlate reactie op jullie laatste verslag: Indrukwekkend/heelleuk om het te volgen/soms wat griezelig/fijn dat jullie erzo van genieten!Een hele goede tijd op Aruba,we hopen dat jullie een goe half jaar daar mogen hebben.Succes! Liefs van Bart en Ris en fam.

• 05 April 2010 - 15:11

Eveline En Dennis:

Wat een leuk reisverslag weer om te lezen! En wat een reizen maken jullie, daar kunnen wij toch niet aan tippen ;-)
    Heel veel plezier op Aruba! Ik ben beniewd hoe het relaxen is bevallen na al jullie activiteiten en reizen.. Heerlijk hoor!
    Succes met werk en huis zoeken!! :-)

Liefs, Eef en Den

Ps. Ook leuke foto met de zebra op de achtergrond Marion!

• 13 April 2010 - 12:29

De Rozenboompjes:

Hoi M en M in terug in Zoeterwoude jullie verslag gelezen en van de foto's genoten, kijken met veel plezier en supergoede herinneringen terug aan ons bezoek bij jullie op Aruba. Wij hebben volop genoten. Lieve groeten ook van poek.

• 13 April 2010 - 14:19

Linda:

En hoe bevalt het op Aruba???
    Hier loopt het seizoen ten einde, ga zatedag avond op de bus naar Nederland, maar gister nog veel sneeuw gehad :)
    Boarden gaat al aardig :)

Veel plezier!

kus

• 13 April 2010 - 16:07

Angela:

Hey mensen van het goede leven.
    Jullie leven is weer een heel stuk rijker zo te lezen. Ik zelf ben nog twee weekjes op bezoek geweest bij linda in het mooie skioord Valto. Volop gieten van de zon en de mooie witte pstes. Helaas is deze week de arbeid weer beginnen, ook wel weer leuk.

Hele Dikke kus en knuffel

• 21 April 2010 - 17:44

Rolf :

Veel plezier op Aruba.
    Ik mis je wel, kom jij na de vakantie op de pegasusstraat een bakkie doen.

• 21 April 2010 - 17:46

Nicoline.:

Hoi luitjes.

Even met de cliënten een krabbel zetten.
    Kaart is onderweg met de mooie tekening van Kim, hopen dat de tekening gauw aan komt.

x nikkie