Verjaardag, visite en Venezuela! - Reisverslag uit Noord, Aruba van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Verjaardag, visite en Venezuela! - Reisverslag uit Noord, Aruba van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Verjaardag, visite en Venezuela!

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

17 September 2010 | Aruba, Noord

Verjaardag
Het is alweer even geleden maar Marion is 26 geworden! Dit heugelijke feit moest natuurlijk gevierd worden met een ontbijtje op bed! Als cadeau een tocht met een onderzeeër en 's avonds een erg gezellig feest op het strand. Een grote verrassing waren vooral de kaartjes en cadeautjes uit Nederland, echt superlief!
Hierna hebben we het even rustig gehad en gewoon lekker genoten van het goede eilandleven.

Visite
In augustus was het alweer tijd voor de volgende visite, dit keer waren het vrienden, Eveline, Dennis en Manon. Helaas hebben wij maar plek voor vier personen in ons huisje dus het was een beetje te vol. Gelukkig was er snel een oplossing gevonden. Vrienden van ons gingen in dezelfde periode op vakantie dus wij konden mooi op hun huisje passen. Het was een ontzettend schattig huisje met vier katten, een hond en drie kippen. Een hele beestenboel dus.
We hebben met Eef, Dennis en Manon heel veel leuke dingen gedaan zoals, vissen (zonder iets te vangen), quad rijden (in de regen en daardoor blubber), bbqen op het strand, boottochtje etc. Vooral het quad rijden was een groot succes. Aan de andere kant van het eiland is een natuurlijk zwembad maar dit is alleen te bereiken over ruig terrein. Helaas ging het wel regenen onderweg en hield 1 van de quads ermee op in the middle of nowhere. Gelukkig toch met veel moeite contact kunnen krijgen met de buitenwereld en al snel waren we weer op weg geholpen. Daarna nog een lekke band opgelopen en uiteindelijk nog een quad teruggesleept. Maar wel heel erg gelachen en gaaf door de blubber gecrossed!
Verder hebben Manon en Dennis leren kitesurfen en heeft Eveline haar eerste windsurf meters gemaakt.

Venezuela
Na al het harde werken hier op Aruba vonden wij dat we wel weer even toe waren aan een vakantie! Onze banen dus een maandje eerder opgezegd en met een klein vliegtuigje naar Punto Fijo gevlogen (slechts 15 minuten). Een Venezuelaanse collega van Marion zat op dezelfde vlucht en had al veel dingen voor ons geregeld. Zo werden we door een dikke jeep opgehaald en hadden we voor we het wisten een glas whisky in onze hadden. Tijdens de rit hoorde we dat er al meer dan 24 uur geen stroom was, dit hield in dat het pikkedonker was en dat er overal kleine vuurtjes waren langs de weg.
Onze bestemming was Adicora, een klein vissersdorpje wat bekend staat om het kitesurfen. Hier aangekomen even rondgekeken met een zaklamp en toen een hele hete nacht gehad zonder airco helaas.
Martijn heeft de dag daarna lekker gekite en Marion heerlijk in een hangmat gelegen tussen de palmbomen. Vanuit Adicora zijn we nog een paar daagjes naar het National park Morrocoy geweest. Dit is een verzameling tropische eilandjes waar je alleen met bootjes kunt komen. Hier hebben we heerlijke dagen gehad en een leuke tour gedaan. Een van de eilanden staat bekend als vogeleiland. Dit was echt ongelofelijk, overal vogels, zelfs vogels die we ook op Galapagos hadden gezien. Kijk maar naar het filmpje.
Venezuela was een hele ervaring maar op dit moment is het niet het beste land in Zuid-Amerika. De stroom valt vaak uit, regelmatig is er geen stromend water en we hebben in negen dagen geen andere toeristen gezien.

Op dit moment zijn Rob en Jolien, Marion haar broer en vriendin hier nog tot de 26e en dan vertrekken we met zijn allen naar de luchthaven. Zij vertrekken alvast naar Nederland en wij doen eerst nog even een paar dagen New York ervoor. Wij zullen op 1 oktober om 06.00 uur 's morgen weer voet zetten op vaderlandse bodem!

Verder
- Bijzondere gebeurtenis was wel de vondst van een boa constrictor voor onze deur. Deze slang van meer dan een meter lang lag dood op de stoep met een zeer trotse kat ernaast. Bula de slangenslachter!
- Wij zijn zo blij met Bula dat we hebben besloten om haar mee te nemen naar Nederland. Ze zal meevliegen met Rob en Jolien en de eerste opvang zal bij onze vriend Marius zijn.
- Wij zijn zelf nu ook lekker twee weekjes vrij en hoopten eigenlijk op nog lekker even surfen maar helaas is het hier al twee weken windstil!!! Heel uitzonderlijk en erg jammer.
- Niet teveel medelijden hoor, we vermaken ons wel met bbqen, cocktails drinken, strand hangen, snorkelen, luieren en natuurlijk nog net even iets bruiner worden voor we terugkeren.

Tot heel snel,
Liefs Marion en Martijn

• 17 September 2010 - 19:08

Leo En Kathie:

Er komt geen eind aan de avonturen. Blijf even genieten, voor je het weet kan je hier zo verder feesten in het Leidens ontzet en zit je aan de haring en wittebrood en 'smiddags de hutspot.
    Nog heel veel plezier

• 19 September 2010 - 12:57

Frans En Willy:

Hallo Arubaantjes,

Gaat wel erg hard he, die laatste weekjes! Geniet nog maar lekker van zon, zee en strand!
    We kijken er wel heel erg naar uit hoor, om jullie weer te zien en leuk dat Bula gaat emigreren.
    kus van papa en mama

• 19 September 2010 - 19:24

Corina En Benjamin:

Lieve Marion en Martijn.. Avontuur zit er weer bijna op.. Maar voor hoe lang?? ;) Blijf nu maar voorlopig weer een tijdje bij ons hoor.. We hebben jullie nu wel weer lang genoeg gemist..

Kus van ons viertjes..

• 20 September 2010 - 10:49

Eef En Dennis:

Leuk verhaal weer Marion en Martijn! Dat ga ik wel missen hoor.. ;-) Dat vogeleiland ziet er ook echt gaaf uit! Bijzonder hoor. Staat er nog steeds zo weinig wind? Hopelijk kunnen jullie nog wel even surfen daar! Geniet in ieder geval nog even op het mooie en relaxte Aruba met Rob en Jolien, veel plezier in New York en alvast een zeer goede terugvlucht!
    Dikke kus Eef en Den

• 21 September 2010 - 20:47

Claire:

Jeetje het aftellen voor Aruba is echt begonnen..:-( Het leventje daar klinkt zo mooi...
    Maar eerst ook nog even heerlijk genieten van New York volgende week:-)
    Lieverds, wat eef ook al schreef, ik ga jullie verhalen straks missen maar ik kijk er nog meer naar uit jullie verhalen straks in levende lijve te horen.

Liefs xx

• 21 September 2010 - 20:51

De Rozenboompjes:

Weer erg leuk om te lezen, als ik al dat gefeest enz. zie zal het toch wel weer erg wennen zijn in ons Zoeterwoude maar dat gaat jullie ook weer lukken!! Venezuela was weer een avontuur(tje) erbij en nu nog een paar dagen Aruba en paar dagen New York en dan heel veel dagen Z'woude. Tot heel snel papArie en mamaNel

• 25 September 2010 - 06:38

Jaapco:

oh

• 25 September 2010 - 06:47

Jaapco:

martijn en marion,wij wensen jullie een goede vlucht en een behouden thuiskomst toe.prachtig verslag.totziens oma en opa.

• 26 September 2010 - 06:12

Chantal (HV):

Jeetje, wat is het toch snel gegaan, komen jullie echt al terug?! Geniet nog even van New York en goede reis naar huis, grt Chantal

• 26 September 2010 - 18:22

Lonneke(hv):

Bedankt voor jullie reisverslag!

Save trip home!

Lonneke

• 28 September 2010 - 08:02

Ilse:

Lieve Marion en Martijn,

Voor jullie lastige dagen denk ik, van iedereen afscheid nemen voordat jullie naar New York gaan. Maar weet dat wij hier in zoeterwou het weer HEEL gezellig vinden dat jullie er straks weer zijn!!

Leuk dat jullie de kat meenemen!Tot snel!
    Dikke kus

• 30 September 2010 - 20:33

De Dobbe-tjes :

Hoi Marion en Martijn.
    Wat hebben we genoten van jullie reisverhalen, foto's en filmpjes. Een hele ervaring rijker! Het zal wel weer even wennen zijn in ons kikkerlandje! We hopen dat jullie je snel weer thuis zullen gaan voelen in Zoeterwoude en omgeving en dat er ook voor jullie weer een leuk plekje is om samen te kunnen gaan wonen! We hopen dat jullie een goede terugvlucht hebben gehad en dat het een fijn weerzien was op Schiphol met allen die jullie lief zijn! Het is helaas voorbij maar een schat aan herinneringen en contacten!!! Succes met alles! Groetjes en tot ziens, Bart en Ris.