Ze leven nog! - Reisverslag uit Noord, Aruba van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Ze leven nog! - Reisverslag uit Noord, Aruba van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Ze leven nog!

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

08 Juli 2010 | Aruba, Noord

Hier een teken van leven vanuit het zonovergoten Aruba, het is even geleden maar de tijd vliegt hier ook voorbij. We zijn heel druk met visite, werk, feesten, surfen, genieten, zonnen en af en toe nog de toerist uithangen. We zullen een kleine update geven van wat er de afgelopen weken zoal gebeurt is.

Visite
We hebben na twee hele leuke weken Marius weer uitgezwaaid, wie nog meer informatie of foto's wil zien kan een bakkie bij hem gaan doen. Marius heeft zelfs een foto uitvergroot van Aruba en die hangt nu in canvas boven zijn bank.
Na Marius was het de beurt aan de ouders van Martijn, zij kwamen voor twee weken naar het Divi resort. We zijn met Frans en Willy lekker veel op stap geweest, hebben een boottocht gedaan, rondje arikok park gereden, lekker uit eten geweest, genoten van de luxe van het Divi resort, turtlewatch gedaan (helaas geen turtles gezien) en nog veel meer! De laatste dag kwamen ook Laura en Erwin aan en die hebben we al weer uitgezwaaid.
Laura en Erwin hebben lekker in ons huisje gelogeerd een veel in ons jeepje rondgetourd. Erwin heeft zijn eerste meters met kitesurfen gemaakt en zelfs aan een windsurfrace meegedaan hier (en als tweede gefinished). Verder hebben we veel gesnorkeld, gebbqed, gezond en gewoon lekker genoten. Martijn en Erwin zijn ook nog een dag gaan mountainbiken naar de Natural Pool en Laura en Erwin hebben samen de Hooiberg beklommen. De laatste twee dagen kwamen ook Aniek (Martijn zijn nichtje) en haar vriendin Mareille even overhoppen vanuit Curacao. Het was dus erg druk in ons huisje maar wel super gezellig! De twee en halve week zijn echt voorbij gevlogen!
Nu zijn we even een maand visitevrij en dan zijn Manon, Eveline en Dennis alweer aan de beurt.

Bonaire
Marion is twee weken geleden even op en neer gehopt naar Bonaire om haar lieve vriendinnetje Manon op te zoeken. Het was kort maar krachtig en meteen weer vanouds gezellig en vertrouwd. Lekker een dagje gesurfd en op een scooter rondgetourd, heerlijk uit eten geweest en natuurlijk de nodige drankjes gedronken.
De vlucht op en neer was ook nog een hele reis, heen en terug via Curacao en in totaal bijna vier uur vertraging voor een vlucht van 20 minuten. Gelukkig was het wel een hele mooie vlucht in een klein toestel en vrij laag over de eilanden. Al met al waren het gewoon heerlijke dagen!

Hi-winds
Vorige week hebben we Hi-winds hier gehad, dit is een groot wind- en kitesurfevent. Het event werd gehouden op Martijn zijn werk en Marion was vrijwilliger. Tijdens het event waren diverse wedstrijden, freestyle, slalom, long distance etc. Helaas moesten wij allebei werken dus hebben we niet meegedaan, anders hadden we zeker een kans gemaakt, haha.
Verder waren er natuurlijk de gezellige avonden met heerlijke live muziek en spectaculaire kiteshows. Dit was echt super om te zien, we zaten met stoeltjes aan de rand van het water, Amster brightje in de hand en dan kwamen de kiters zo over je heen springen. Toen de wind op een avond wat minder was lieten de kiters zich door waterscooters aanslepen en dan als een soort parasail de lucht in. We hebben er een foto van bijgevoegd, deze kiter hing wel 50 meter (!!!!) in de lucht.

Verdere bijzonderheden
- We hebben een turtlenest uit zien komen, wat een ontzettend gaaf gezicht is dat!
- Ook tijdens het (kite)surfen komen we regelmatig turtles tegen.. Dat maakt je sessie toch wel erg bijzonder!
- Marion haar windsurf capaciteiten gaan nog iedere dag vooruit en binnenkort gaat ze ook weer met kitesurfen beginnen.
- Martijn is niet meer van zijn kiteboard af te krijgen en is helemaal verslaafd.
- We hebben inmiddels twee katten die iedere avond gezellig bij ons langskomen. De ene is Bula, die we al vanaf het begin hadden. En sinds vier weken hebben we Beesie erbij, dit is echt nog een kleintje die broodmager was.
- Het oranjefeest is hier ook echt losgebarsten, we moeten zondag allebei werken maar we voelen een beetje oranjekoorts opkomen....

Ayo en liefs Martijn en Marion

• 09 Juli 2010 - 09:37

Eveline:

Leuk weer een update te lezen met foto's! Jullie vermaken je prima zo te zien :-) Wij gaan vanmiddag naar Zw voor de bruiloft van Kim en Fer. Blijft gek idee dat jullie dan zover weg zitten.. Maar we zullen ook op jullie proosten. Nog veel plezier he!
    Kus Eef

• 09 Juli 2010 - 19:20

Frans En Willy:

Jaaa!!! Dat zijn mooie tijden op Aruba! Als ik dat allemaal zo zie krijg ik meteen heimwee.
    Maar hier mogen we ook niet klagen hoor! Het is hartstikke warm en we zijn vandaag naar het strand geweest. Stoeltjes en parasolletje gehuurd, heerlijk! Wat je alleen mist: DIE MOOIE AZUURBLAUWE ZEE
    Kus en tot skypes
    Papa en Mama

• 09 Juli 2010 - 19:53

Chantal (HV):

Hai!
    Wat leuk dat je weer eens iets liet horen en wat klinkt het nog steeds heerlijk, geniet ervan want de tijd gaat nu wel heel snel...grt Chantal

• 09 Juli 2010 - 20:34

De Rozenboompjes:

Leuk eindelijk weer een verslag. Gezellige fotoos en ja hoor ook bij ons komen de goede herinneringen meteen weer terug. Vooral die laatste foto is super, hup oranje! groetjes....

• 12 Juli 2010 - 10:42

Claire:

Lieverds, wat super om jullie bruine gezichten weer even te zien op de foto's :-).
    Zo te lezen nog steeds echt een fantastisch leventje daar.
    Gister veel last gehad van oranjekoorts..?? ;-)
    Jammer dat ze niet hebben gewonnen maar toch hebben we er gister een gezellig feestje van gemaakt hier in Leiden. Hoop bij jullie ook.

Liefs xx

• 14 Juli 2010 - 15:54

Laura En Erwin:

zo, silly leek gewoon een enorm dik groot monster toen we haar weer voor t eerst zagen haha, we waren die inie minies gewent van jullie... hebben haar zelfs op de weegschaal gezet om te kijken of ze niet stieken 3 kilo was aangekomen, maar nee, het was echt ons idee....
    De zee is hier trouwens echt bruin, we missen die mooie blauwe oceaan en witte stranden!!!!!!

dikke kus van ons

• 22 Juli 2010 - 20:18

Corina:

Beetje late reactie, maar nu weet ik wie Janet is, haha!
    Echte mooie foto's hoor!! Super!
    Tot snel weer!!

XX

• 29 Juli 2010 - 20:47

Aartje Brinksma:

Hallo Martijn en Marion,
    Marion, allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het zal best wel een leuk feestje zijn geweest. Zo te zien op de foto's lijkt het wel of jullie elke dag feest hebben!
    Dus, nog heel veel plezier en tot ziens in oktober!

• 01 Augustus 2010 - 19:09

De Dobbe-tjes:

hoi Marion (en Martijn) nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag de 28ste. We vinden het heel leuk om jullie verslagen te lezen. We wensen jullie nog een goede tijd op Aruba. Groetjes Ris

• 08 Augustus 2010 - 12:36

Diana (HV):

Nog maar 43 dgn, wat gaat het snel! Maar wat een ervaring voor jullie, wat hebben jullie ongelooflijk veel gezien en meegemaakt. En leuk dat wij kunnen meegenieten! Geniet nog van jullie tijd op Aruba!

• 07 September 2010 - 07:07

Frans:

Hoi,M+M ik wens jullie veel plezier in Venezuela,maak er wat moois van die laatste weken,en we kijken naar jullie uit!! gr.uit Zoeterwoude.

• 14 September 2010 - 14:19

Lonneke(hv):

Hoi Marion,

Nog 6 dagen te gaan! Wat is het snel gegaan! Het was erg leuk jullie reis op de voet te kunnen volgen. Heel veel plezier de laatste dagen en heel veel succes met wat jullie verder van plan zijn! Maar deze ervaring neemt niemand jullie meer af!! Gr. Lonneke

• 15 September 2010 - 20:35

Nicoline En Jeroen:

Hoi Luitjes het is bijna zover nog een paar daagjes en jullie zijn weer terug, wij zijn erg benieuwd naar jullie en wij hebben jullie gemist.
    Wij zijn erg benieuwd naar jullie avontuur verhalen.
    De deur staat altijd open voor jullie, maar dat weten jullie.
    Kom eerst maar even bij met jullie familie en vrienden.
    En dan komen jullie rustig een avondje eten bij ons.

xxx Nicoline en Jeroen
    Yoeri en Kim.

P.s: Er wacht nog wat leuks voor jullie hier.

• 16 September 2010 - 16:43

De Rozenboompjes:

Alsof wij nog niet wisten dat jullie bijna terug komen, ben al druk bezig met de voorbereidingen. o.a.jullie kamer een grote beurt geven! geniet nog maar lekker van alle zonnestralen want het is hier knudde met het weer. Nog maar 1 dag en 2 weken!!!! Dikke kus mamaNel