Chillen in Chili - Reisverslag uit Arica, Chili van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Chillen in Chili - Reisverslag uit Arica, Chili van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Chillen in Chili

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

14 Januari 2010 | Chili, Arica

Zoals beloofd vorige keer gaan we eerst nog even terug naar onze zoutvlakte trip in Bolivia. Na ons avontuur met de bus hadden we een aardige onderlinge band opgebouwd met wat andere passagiers en zijn we die avond gezellig uit eten geweest. Al snel bleek dat er zeven van ons nog geen tour hadden geboekt en we besloten om die volgende ochtend samen een tour te boeken. Zo gezegd zo gedaan, gelijk op pad en het was fantastisch! Vooral de eerste dag met de enorme zoutvlaktes was erg indrukwekkend. Er lag door de regen een laagje water op de zoutvlakte en daardoor leek het net een spiegel. Het is heel moeilijk om te beschrijven wat we zagen en zelfs om goed op de foto te zetten maar het was echt heel bijzonder.
De twee volgende dagen hebben we diverse meren met flamingo´s, geisers en hotsprings bezocht in prachtige landschappen en zijn we tot 5000 meter hoogte gekomen.
We zijn met zijn allen uitgestapt bij de grens met Chili bij het plaatsje San Pedro de Atacama. Na wat moeite konden we daar met zijn allen terecht in een leuk hostel. In dit woestijn stadje hebben we een hele gezellige week gehad, met onder andere sandboarden (supervet, zwaar dat klimmen tegen de duinen aan en zandhappen, wel jammer dat we een chauffeur hadden die tijdens de hele trip aan het bier zat), kaarten en mountainbiken. Dat mountainbiken hebben we op Martijn zijn verjaardag gedaan en het was bijna zijn laatste geweest. Wij hebben het namelijk voor elkaar gekregen om een soort van te verdwalen in de droogste woestijn van de wereld met veel te weinig water... Gelukkig hebben we het toch gered en konden we `s avonds gezellig oud en nieuw en Martijn zijn verjaardag vieren. Er is zelfs in zeven talen (Spaans, Engels, Portugees, Belgisch, Nederlands, Frans en Australisch) voor hem gezongen.
Oud en nieuw was dit jaar voor ons zonder vuurwerk maar wel met een pop die in brand werd gestoken. Beetje raar maar ook wel leuk en lekker rustig zonder al die knallers.
Op Nieuwjaarsdag hebben we onze nieuwe vrienden; Aubry en Maria (Belg en Braziliaanse), Steve (Australiër), Clemence (Française) en Allard (Nederlander) uitgezwaaid. Zij vertrokken richting Argentinië terwijl wij nog even in Chili bleven voor de welbekende DAKAR rally!
Hiervoor zijn we naar Antofagasta gegaan, een stad waar we heerlijk gekampeerd hebben aan het strand op een camping beheerd door twee lieve opaatjes!
We hebben de race drie dagen, 6 t/m 9 januari gevolgd op verschillende plekken. Vooral de eerste dag konden we echt heel dichtbij kijken en lekker stof happen (heel veel stof happen...). Wat is dat gaaf om die motoren, auto´s en vrachtauto´s zo voorbij te zien scheuren.
Op de laatste dag hebben we aan de finish gekeken en daar werden we al snel als Nederlanders gespot door niemand minder dan Allard Kalff, de presentator van Dakar en andere autoraces op tv. Na een gezellig praatje en een foto betekende dit het einde van Dakar 2010 voor ons. Een ontzettend gave ervaring die we allebei niet hadden willen missen!
Hierna hebben we nog wat leuke kustplaatsjes bezocht en wat gesurft, gebodyboard (Marion heeft een nieuw talent ontdekt) en gechilled op het strand. Heerlijk warm en zonnig hier!
Morgen gaan we op zoek naar een bus richting Peru!

xxx Martijn en Marion

• 14 Januari 2010 - 09:16

Claire:

Jeetje wat gaaf weer allemaal :-)
    Krijg al helemaal zin in mijn trip naar Bolivia als ik jullie foto's zie!
    En wat voor beest het is...geen idee..het ziet eruit als een wild konijn ofzo..haha.
    Een soort tom tom kennen ze daar zeker nog niet voor mensen zoals jullie tegen het verdwalen..hihi. Gelukkig waren jullie nog op tijd voor 2 mooie feesten :-)

Geniet van de rest van Chili lieverds met hopelijk wat minder zand want dat ziet er echt niet uit hoor op jullie gezichten..;-)

xx

• 14 Januari 2010 - 09:57

Ilse:

Hey Schatjes!

Gaaf weer hoor! DAKAR race gezien ik ben echt jaloers!!

Geniet! Kus

• 14 Januari 2010 - 11:42

Yoeri Halverhout:

tess is een meisje bij mij in de klas, die gaat ook naar aruba in juli, voor 3 jaar, daar gaan jullie ook heen toch.

wat een stoere foto's
    ik wil ook daar heen, kan dat.

groetjes yoeri.

• 14 Januari 2010 - 11:49

Nicoline:

Geachte Meneer en Mevrouw duprie.

Wat ziet het er gezellig en lekker warm uit in jullie landje.

Ik wil daar ook heen.
    Ik ben het hier wel erg zat de koud en sneeuw.
    Ik mis de zon.

Ik zag dat mijn zoontje die aardig bezig is met schrijven en lezen op school ook een berichtje heb gestuurd naar jullie.
    ( Met een beetje hulp van mij).

Erg raar dat je kan snow boarden op het zand, we hebben dubbel gelegen, erg apart om te zien.

Verder hier gaat alles goed, ben druk met mijn curcus bezig, wat erg pittig is.
    Kids gaat ook alles goed.
    en met jeroen ook.

Kanjers geniet er lekker van.

groetjes x van ons.

• 14 Januari 2010 - 20:31

De Rozenboompjes:

Willen jullie dat nooit!!! meer doen met veel te weinig water de woestijn ingaan? Weet je je nog Marion van lang geleden in Amerika en de Death Valley folder? Verder weer een leuk verslag met super foto's. Goede reis naar Peru, we hebben trouwens vandaag nog een panfluiter gehoord op de vakantiebeurs bij de Perustand. Groetjes en dikke kus

• 14 Januari 2010 - 21:50

Frans En Willy:

Hoi,M+M wat een avonturen weer,vooral dat avontuur in de woestein, willen jullie wel even goed blijven opletten met wat je doet!
    We willen graag van jullie blijven genieten ja!! die zoutvlaktes zijn inderdaad erg indrukwekkend.Jullie hebben weer mooie fotos gemaakt hoor,ziet er allemaal weer fantastisch uit.
    gaaf ook dat zandborden,gaat dat net zo snel als in de sneeuw?
    En als jullie weer met een bus gaan,kijk dan eerst of de chauffeur wel nuchter is voor je instapt oke! fijn dat je zo"n leuke verjaardag hebt gehad Martijn,zal wel apart geweest zijn al die verjaardagsliedjes in vershillende talen.
    en gaaf dat je de dakarrally van zo dichtbij kon meemaken.Nou maar weer even genieten van jullie nieuwe verslag en foto"s
    en op naar weer nieuwe avonturen,we kijken er nu al weer naar uit.
    Groeten uit een koud Zoeterwoude en een dikke knuffel van ons.
    Frans en Willy.

• 15 Januari 2010 - 12:56

Patries:

Hoi,

Ik zat tijdens het kijken naar de dakar me nog te bedenken of jij daar niet heen zou gaan, aangezien je toch in de buurt was.
    Maar hoe kon ik er ook aan twijfelen.....tuurlijk ging je erheen.

groetjes patries

• 15 Januari 2010 - 18:54

Bea En Mart En Irma:

Wat een ongelofelijke zoutvlakte. Jammer, dat er geen kip te bekennen is voor een lekker eitje.

Veel plezier met je ouders op ARUBA

• 17 Januari 2010 - 20:13

Matthijs:

Hoi levensgenieters!

Zo te lezen genieten jullie van elke dag. gaaf dat jullie bij Dakar zijn geweest. Zou ik ook wel willen.....
    Volgende week gaan we met de VOV eten bij de chinees in Zoeterwoude. Wordt vast een bende.

groeten,

Matthijs

• 19 Januari 2010 - 19:52

Manon:

Hey lieve schatten,

Wat heerlijk om zo'n verhaal weer te lezen! Leuke partyyyy foto ;) Heb wel het idee dat ik die foto al eerder gezien heb.....

En komen de volgende keer ook de foto's van het body boarden? Ben benieuwd! Heel veel plezier nog,

Spreek jullie snel weer!

Kus

• 20 Januari 2010 - 21:54

Corina:

He liefies,
    Jeetje, wat een zand!! Al lijkt mij dat zandboarden wel erg gaaf hoor!! Zijn jullie er al uit hoe dat beest heet? Een veredelde haas ofzo??
    En wat een uitzicht elke keer.. Ben jaloers!! Ach.. straks heb ik ook een leuk uitzicht.. ;)

Kus, ook van mijn mannen!

• 25 Januari 2010 - 12:02

Fer En Kim:

Hey liefies!!

Wat een zand!!!! En wat gaaf dat jullie bij de DAKAR race waren! Helemaal leuk weer om jullie verhaal te lezen.. De een na de andere bijzondere ervaring!! Jullie zien er goed uit, lekker bruin, of is dat van het zand? ;) Nou schatjes, dikke kus voor jullie!!!

• 26 Januari 2010 - 11:07

Désirée:

Gisteren was Laura hier en heeft mij even jullie site doorgegeven.
    Gelijk even kijken natuurlijk. Wat een mooie dingen zien jullie.
    Geniet er van! (maar die opmerking is volgens mij overbodig)

Groetjes Dees

• 28 Januari 2010 - 19:37

Frans En Willy:

Hoi hoi
    Volgens een collega van mij(Willy) is dat beest een vizcacha. Noooooit van gehoord!! Is wel grappig, zij heeft vroeger ook heel veel rondgereisd en is o.a. ook in Bolivia bij de zoutvlakten geweest en in Peru bij het Titicaca meer (wat een naam....) Ze zei dat daar ook een eiland is waar de mannen zitten te breien. Mutsen en zo. Zijn jullie daar ook geweest? Ze breiden toen roodwitte mutsen.
    Nou heel veel plezier in het oerwoud.
    kus papa en mama

opa enoma.

• 29 Januari 2010 - 09:33

Oma En Opa.:

martijn en marion.
    ik zit maar wat te proberen dus ik weet niet of het allemaal lukt.verder wensen wij julli nog een heel fijne tijd en veel plezier toe.

groetjes oma en opa.

• 30 Januari 2010 - 12:40

Martijn B:

Hoi levensgenieters,

Wat beleven jullie toch een avondturen. trouwens keurig Martijn dat je je hebt afgemeld voor de VOV. We hebben ons trouwens keurig gedragen bij de chinees. Hier in Zoeterwoude is het steeds hetzelfde, glad en sneeuw en voorlopig geen korte broeken. Geniet van jullie avondturen, want het is zo voorbij.
    Groeten Martijn B

• 31 Januari 2010 - 14:26

Cindy:

Hi

De verhalen blijven leuk om te lezen. Geniet er nog maar lekker van!

Groetjes Cindy

• 31 Januari 2010 - 20:50

Eveline En Dennis:

He lieverds,
    Nog even reageren op jullie prachtige foto's en reisverslag! Het ziet er echt zo mooi uit.. Zeker die foto's van de uitzichten op de zoutvlakte, zelfs op de foto's al heel bijzonder! En wat ik lees wat jullie meemaken, zo fantastisch lijkt mij! Ik vind het nog steeds ontzettend stoer dat jullie dit gewoon doen! Wow!

Dikke kus! Eef