Wildlife - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Wildlife - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Wildlife

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

15 November 2009 | Argentinië, Puerto Madryn

Hallo allemaal!

Het wilde leven is begonnen, we hebben hier al een hoop ruige natuur en wilde dieren gezien. Maar laten we eerst even teruggaan naar waar we gebleven waren. Wij zijn slechts twee dagen in Garopaba geweest omdat het hier echt een beetje uitgestorven was. Alles was dicht en er was niet veel te doen. Het seizoen en daarom ook de verhuur van surfplanken moest nog beginnen. Dus wij zijn snel doorgestoken naar het volgende land: Uruguay. Hier hebben wij de hoofdstad Montevideo bezochten. Toen wij naar binnenreden regende het behoorlijk en op het nieuws zagen wij later dat een gedeelte van de stad last had van overstromingen. De volgende dag was hier weinig meer van te merken en hebben we de stad verkent, mooie gebouwen maar wel veel vergane glorie, verder erg veel oude auto´s gespot! Verder hebben wij op een bekende markt een echte parilla (bbq) voor twee gegeten. Althans ongeveer de helft want de andere helft bestond uit diverse soorten orgaanvlees...
Vanaf Montevideo hebben we de boot gepakt naar de volgende hoofdstad: Buenos Aires, Argentinië dus! In Buenos hebben we een paar dagen doorgebracht in een leuk oud hotelletje. We hebben veel rondgelopen en bezichtigd. Waaronder het balkon waarop Evita haar bekende toespraak heeft gehouden en de kleurrijke wijk La Boca.. Ondanks al het moois zijn steden toch niet echt ons ding (iets teveel opdringerige zwervers, vervelende jongeren en te weinig natuur) dus zijn we na een paar dagen vertrokken naar Puerto Madryn. Dit ligt in Patagonië, het onderste gedeelte van Argentinië, even andere koek dus. Het is hier flink stoffig, winderig en een stuk kouder. We hebben zelfs een klein beetje hagel gehad, verder was het gelukkig erg zonnig en droog.
Vanuit Puerto Madryn hebben we onder andere de grootste pinguïn kolonie buiten Antarctica bezocht, tijdens een boottocht Tonino's (zwart witte dolfijnen) gespot, een pittige mountainbike tocht (30km over mul zand) naar een zeeleeuwenkolonie gemaakt en elke dag gezellig met een aantal andere backpackers van de bbq gegeten op de camping. Vergeleken bij Argentijnen zijn wij Nederlanders trouwens maar amateurs in bbqen, hier gooien ze gewoon hele schapen en varkens op de grill...
Tijdens een wandeling langs de haven hier zagen wij een prachtige driemaster liggen. Toen wij dichterbij gingen kijken zagen wij ineens een Nederlandse vlag wapperen! Het bleek de ´Stad Amsterdam´ te zijn die momenteel de route van Darwin navaart. Zij zijn elke zondag te volgen op televisie.
De afgelopen twee dagen zijn we met een huurauto op pad geweest naar Peninsula Valdes. Dit is een National park dat bekend staat om de walvissen en orka´s! Ook hier hebben wij ons tentje opgezet. Met de auto hebben we honderden kilometers dirtroad versleten en behoorlijk wat stof gehapt in het National park. Hier zijn wij onder andere lama´s, schapen, slangen, grote spinnen, schapen, vosjes, schapen, hazen, pinguïns (met jonkies), schapen, paarden, schapen, struisvogels (met jonkies), koeien, schapen, zeeleeuwen, zeeolifanten en niet te vergeten schapen tegengekomen. Ook hebben wij een onvergetelijke boottocht gemaakt om walvissen te spotten. Het is toch wel heel bijzonder als een beest zo groot als een vrachtauto op 1 meter afstand langs komt zwemmen. Vooral de jongen zijn erg speels en maken spectaculaire sprongen. Dit is zeker een hoogtepunt van onze reis.
Wij pakken zo de bus naar El Calafate (bekend voor het bezoek aan de Perito Moreno gletsjer) dus genieten jullie maar van de foto´s terwijl wij weer een rit van meer dan 20 uur maken.

Liefs Martijn en Marion

P.S. Is de sint veilig aangekomen?

• 15 November 2009 - 15:37

De Rozenboompjes:

Ja, de Sint is er. Bijna niet want er was een zielepiet aan boord die heimwee had en terugwilde met de Sint aan boord.
    Fijn dat alles goed gaat en jullie inmiddels een hoogtepunt hebben gezien. Wij leven mee.
    Zullen een afzonderlijke mail sturen. Veel liefs

• 15 November 2009 - 16:30

Linda:

Klinkt weer super!
    Wat een hoop dingen maken jullie mee!
    Hier heeft de herfst al meer zijn intrede gemaakt... veel regen!

Veel plezier verder!

x linda (spaans)

• 15 November 2009 - 17:40

Marijke:

He he ik heb jullie eindelijk gevonden. Leuk! Ik ga jullie volgen veel plezier nog xxx Marijke (BB)

• 15 November 2009 - 18:05

Kimmert En Fer:

Hey schatten!!!!

Weer een fantastisch verhaal!!! Wat is het genieten om jullie verhalen te lezen.. Sint inderdaad weer in het land, die man blijft maar leven!! We kijken alweer uit naar jullie volgende verhaal. Smak van Kim en Fer

ps: laminaat ligt dus over drie weekjes ofzo verhuizen we.. EINDELIJK!

• 15 November 2009 - 19:14

Corina En Ben:

Wow, klinkt weer super! Ben ook erg benieuwd naar de foto's!! Maar hebben jullie in dat national park geen schapen gezien dan?? ;) Heb even de boot 'Stad Amsterdam' gecheckt. Voor de andere lezers, op Ned. 2 om 21.10. Ga ff kijken vanavond!

Kus van ons

• 15 November 2009 - 19:46

Joost En Ilse:

Hey vakantie gangers!

Leuk om weer wat an jullie te horen! Leuke verhalen weer hoor!Super gaaf!

Ok erg benieuwd naar de foto's.

Ik stuur deze week ffies een mail om weer verslag van hier te doen.
    dikke kus

• 15 November 2009 - 20:52

Claire:

Thanx voor de tip Cortje, ga gelijk even kijken zo naar 'Stad A'dam' :-).
    Jeetje wat klinkt het weer super allemaal M&M! Heerlijk om te lezen...
    Wat een beesten hebben jullie gespot zeg...vooral die schapen zullen indrukwekkend zijn geweest ;-)
    Jullie hebben mijn lieve zusje trouwens nergens gespot in Buenos Aires..??
    Hoop dat jullie de rit weer beetje overleefd hebben lieverds.

Liefs xx

• 15 November 2009 - 20:53

Claire:

ps: Waren die zwart/witte dolfijnen niet gewoon koeien...

• 16 November 2009 - 09:33

Stephanie:

Hey,

Klinkt allemaal goed hoor. En dan kijk je hier weer naar een grijze lucht buiten :(
    Mooi schip he de Stad Amsterdam, daar heb ik nou 1,5 jaar op gezeten. :)

Groetjes

• 16 November 2009 - 10:55

Manon:

Hey vankantiegangers!

Leuk om weer een verslag te lezen. Klinkt allemaal weer goed, snap alleen niet waarom jullie zo ver weg gaan voor een paar schapen. ;)

En nog bedankt voor jullie kaart! :)

Veel plezier nog,

dikke kus&knuffel

• 16 November 2009 - 20:04

Nicoline En Jeroen:

Wat een super verhaal maar weer, wat zien jullie veel dieren, schapen,zeeleeuwen, paarden en schapen, hihi.

ben erg benieuwd naar de foto's.
    Yoeri begreep niet waarom je de walvissen niet kon vangen met een hengel, hihi.
    Ik maar uitgelegd, hoe groot ze zijn en maar een paar foto's opgezocht op internet, wat walvissen zijn, Yoeri zijn reactie was o kicken gaaf zeg, ik wil daar ook heen.
    en kim zei: o echt eng ik ga geen haak uit zijn bek halen en mijn reactie was jullie mogen nooit op walvissen vissen dat is verboden.
    Ja yoeri, zei kim jij mag er ook niet heen van mij, veel te gevaarlijk.
    leuk zo leeftijd, ik heb ze maar lekker laten bakaleien met elkaar, maar Yoeri en kim en wij vinden het allemaal intressant jullie verhalen.

Sinterklaas is weer in het land, moeten we een chocolade letter bewaren, alleen zijn wij bang dat die beschimmelt is tegen die tijd, dat hebben jullie ervan als je zo lang weg gaat, volgend jaar maar weer.
    Gaan jullie maar lekker genieten.

xxx van ons

• 16 November 2009 - 20:34

Rob En Jolien:

Het programma met dat schip heet trouwens Beagle: in het spoor van Darwin. Er is een ongeluk gebeurd in Buenos Aires waarbij een crewlid om het leven is gekomen. Ze hebben dus wat langer in Argentinië gelegen. Het is ieder zondag op nederland 2.
    Fijn dat het goed met jullie gaat. De Sint er inderdaad alweer gearriveerd. Zaterdag komt hij aan in Baarn waar wij als zwarte pieten de stad gaan terroriseren! Gooi die foto's trouwens maar snel online!

• 17 November 2009 - 08:23

Margriet Marges:

Lieve Martijn en Marion,
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken en zien. Ik geniet iedere keer weer van jullie verslag en foto's. Goede reis verder, en...geen pinguins meer pesten, hoor!

• 17 November 2009 - 21:13

Frans En Willy:

Ha die M en M,
    Wat een spannend verhaal weer en leuke foto,s!
    Alleen die spin.....
    die hoop je niet in je slaapzak aan te treffen Marion!
    Heel veel plezier weer!
    Kus papa en mama

• 19 November 2009 - 12:59

Chantal:

Hai! Zo eindelijk tijd gehad om jullie reis te volgen, wat super om te lezen, ik ben toch wel erg jaloers, jullie zien zoveel mooie dingen! Geniet er lekker van, grt Chantal (HV)

• 22 November 2009 - 12:45

Eef:

Hé reizigers! Wat een geweldig verhaal weer, en mooie foto's! Leuk om al die dieren in het wild te zien! Wowie.
    Kus!

• 22 November 2009 - 19:00

Nanouk (BB):

Hoi Martijn en Marion,

Wat een leuke verhalen om te lezen, en veel onvergetelijke ervaringen zeg!!! WOW!

Nog een hele fijne reis toegewenst :-)..

Maar dat komt ongetwijfeld goed..

Groetjes,

Nanouk

• 22 November 2009 - 20:14

Ties:

He pim,

Ik zit nu heerlijk aan een bokkie. Zo met O en Marius een biertje in de Meester doen. Maar ik zou zo met je ruilen >> een cocktail op het strand lijkt me ook wel wat!

• 24 November 2009 - 15:32

Simone Kastelein:

Hai Marion,

Wat een ontzettende mooie ervaring met alle zeedieren ! En erg leuk dat we de foto's kunnen bekijken. Prachtig !

Veel reisplezier, groetjes Simone (HV).

• 27 November 2009 - 08:20

Martine:

Hey Martijn en Marion,

Ik liep een beetje achter, maar heb jullie verhalen inmiddels allemaal gelezen. Erg leuk en indrukwekkend allemaal. Goed om te horen dat jullie zo genieten!
    Veel plezier nog!

Liefs, Martine

• 28 November 2009 - 09:14

Asta & Wim:

Hai M&M!!
    Wat een overweldigende verhaaltjes, foto's en filmpjes zien we toch. Echt HEEL mooi wat jullie meemaken allemaal!
    Tnx voor de verjaardagswensen.
    Dikke kus en knuffel van tante Asta en ome Wim