Drie landen in twee weken - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu Drie landen in twee weken - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Martijn en Marion - WaarBenJij.nu

Drie landen in twee weken

Door: Marion en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn en Marion

21 Februari 2010 | Ecuador, Galápagos

Ja dat klinkt indrukwekkend hè? Laten we beginnen bij Bolivia, daar waren we immers gebleven vorige keer. Nadat we een dagje rustig aan hadden gedaan na onze avonturen in de jungle waren we wel weer toe aan wat spanning. En dat hebben we gekregen op de Death Road, deze keer niet per jeep maar op de mountainbike langs diepe afgronden zoeven. Voor Martijn als mountainbiker was dit een hele gave ervaring maar Marion haar mountainbike skills worden ook steeds beter. Zeker als het downhill is, haha. Al met al was het een hele leuke dag met de nodige adrenaline en lol. Aan het einde werd nog wel het verhaal verteld en de historie van de weg en hoeveel levens deze wel niet gekost heeft. Een paar maanden geleden is er nog een Engelse jongen met mountainbiken omgekomen en dat maakt dan wel weer even indruk.
Verder zijn we in La Paz nog heerlijk sushi gaan eten met Claire en Benita! Was heel leuk om elkaar even te zien en als verrassing had Claire nog cadeautjes meegenomen uit Zoeterwoude. Heerlijke snoepjes, tijdschriften en een mini verzorging/beautypakket. Erg lekker, lief en leuk, bedankt ook Cor en Manon!
Hierna hadden we een belangrijk dilemma op te lossen. Zoals de meesten van jullie misschien wel weten zijn er landslides geweest bij de Machu Picchu en zijn de tracks en rails van de trein zo zwaar beschadigd dat een bezoek de komende weken niet mogelijk is. Dat was een tegenslag want laat dit nu onze volgende bestemming geweest zijn. Erg jammer maar helaas... We hebben alles goed overdacht en toen besloten om via Lima naar Piura te vliegen. Dit is een plaatsje bovenin Peru. Hier was echter niet veel te doen en een dag later zijn we naar Mancora vertrokken, een surfstadje vlak bij de grens met Ecuador. Hier zagen we de eerste avond Phil en Sarah lopen, een Engels stel waarmee we de jungle tour hadden gedaan. Dat werd dus een erg gezellig weekje waarin ons budget vooral is opgegaan aan surflessen, antimuggen spray en happy hour cocktails, haha. In deze week werd Sarah ook nog eens dertig, heeft Phil haar ten huwelijk gevraagd en waren wij acht jaar bij elkaar. Genoeg feestjes om te vieren dus.
Na een heerlijk zonnig weekje besloten we dat het tijd werd voor Ecuador! Na twee dagen rond zoeken in Guayaquil voor een leuke aanbieding voor de Galapagos eilanden hebben we toch besloten om er gewoon naartoe te vliegen en ter plekke een boot te regelen.
En hier zitten we nu en wat is het hier mooi. We hebben al veel dieren gezien en een prachtig strand en vertrekken morgen op een acht daagse cruise met een klein zeilschip! Dit slaat wel een behoorlijk gat in ons budget dus donaties worden op prijs gesteld... Haha, grapje, wij gaan de komende dagen een unieke ervaring tegemoet en het volgende verslag zal denken wij heel bijzonder worden.

Verder willen wij bij deze Corina, Benjamin en Sem nogmaals van harte feliciteren met de geboorte van hun dochter en zusje Julia!

xxx Martijn en Marion

  • 22 Februari 2010 - 06:40

    Sandra:

    Hoi Marion en Martijn,

    Ik ben jaloers op jullie , de Galapagos eilanden. daar wil ik echt nog eens naar toe. Maar ja,ik heb dan Machu Picchu weer gezien. Heel veel plezier op de eilanden!!
    groetjes, Sandra

  • 22 Februari 2010 - 09:03

    Nicoline:

    gaaf de verhalen en foto's, en leuk dat er vrienden langs kwamen voor jullie.
    Geniet er van, jullie zien er goed uit.

    x nikkie

  • 22 Februari 2010 - 09:06

    Nicoline:

    Dan moeten jullie wel je rekening nummer opschrijven zo krijg je ook niks, hihihi.

  • 22 Februari 2010 - 10:15

    Marjolijn:

    Hey Marion en Martijn,

    Dat is wel weer heel wat anders dan wat ik hier in Leiden doe: binnen leren terwijl het buiten grijs en regenachtig is!

    Geniet ervan!

    Marjolijn

  • 22 Februari 2010 - 10:46

    Eveline:

    Lieve Marion en Martijn,
    Net een heel verhaal geschreven, maar ik zie mijn berichtje helemaal niet terug.. Misschien komt ie straks, dus zal een herhaling schrijven. Wil nog wel even zeggen dat jullie wel voorzichtig moeten doen! Dat mountainbiken klinkt wel stoer, maar ook eng met die diepe afgronden! Ik stuur je wel ff een mail Marion.
    Kus Eef

  • 22 Februari 2010 - 10:47

    Eveline:

    er had moeten staan, geen herhaling, haha. Maar dat snapte jullie vast al. Kus!

  • 22 Februari 2010 - 11:21

    Lonneke(trans):

    Hallo daar,

    Heb net weer jullie verslag gelezen en foto's gezien!! Echt weer super alhoewel ik niet jaloers ben op de mountaincrosstrip daar kan ik denk met mijn hoogtevrees niet echt van genieten pfff Wat ziet dat er heftig uit! Maar voor de rest gaaf! Geniet van de cruise die jullie gaan doen! Groetjes Lonneke

  • 22 Februari 2010 - 11:25

    Lonneke:

    By the way, we hebben drie gouden plakken(Olympische spelen).

  • 22 Februari 2010 - 11:53

    Ilse:

    Super leuk weer jullie verhaal!
    En nog gefeliciteerd met jullie 8 jaar!!

    Dikke kus

  • 24 Februari 2010 - 17:15

    Manon:

    Hey lieve dushi's,

    Allereerst nog gefeliciteerd met jullie 8 jaar samen zijn. Wat gaat de tijd toch snel! Hoop dat je het pakket al wat hebt kunnen gebruiken. Weet niet of je dit nog leest, maar ben morgen thuis, ga als het bij jullie nog veel te vroeg is wel nog even bij Cor langs, en 's avonds ben ik eten bij mijn ouders. Maar ik hoor je vast wel.

    Dikke kus!

  • 24 Februari 2010 - 20:21

    Chantal (HV):

    Hoi Marion en Martijn,

    Wat is het toch ontzettens leuk om jullie verhalen te lezen, wauw wat te gek allemaal, op het mountainbiken na, die ene foto met zo'n leuke afgrond, oh niets voor mij, ik zou vergeten te sturen van de spanning, hahahaha! Veel plezier met jullie cruise, ik kijk uit naar het volgende verslag! grt Chantal

  • 24 Februari 2010 - 21:21

    Leo En Rie:


    ha marion en martijn
    wij hebben het verslag van jullie gelezen wat geweldig om dat mee te maken ook leuk die foto;s
    geniet er maar goed van
    opa en oma van aniek
    groetjes

  • 25 Februari 2010 - 17:43

    Frans En Willy:

    Hoi daar lieve en avontuurlijke wereldreizigers, wat een fantastische ervaringen doen jullie daar op,en wat een prachtige foto's hebben jullie weer gemaakt.
    Martijn ik heb gemountaienbiked naar het drielandenpunt,en dat was uphill best wel pittig maarja daarna natuurlijk lekker als een speer naar beneden.
    Nou jullie gaan weer hele mooie dingen en dieren zien op de Galapagoseiladen,geniet er maar volop van,en die Incastad komt ook ooit nog wel eens. Limburg is leuk en gezellig met Laura,Mama zal jullie via de mail nog wel verslag doen,dag lieverds . Frans.


  • 25 Februari 2010 - 18:18

    Catelijne:

    ik vind jullie verhalen en foto's erg leuk.
    met mij gaat het goed op de pegasusstraat.
    ik werk nu bij domino toneel groep, want inpuls is gestopt.
    Ik mis je wel heel erg martijn.

    groetjes catelijne.

  • 25 Februari 2010 - 18:28

    De Rozenboompjes:

    poging no 3, Wat een enge fietstocht, blij dat het weer gelukt is allemaal. Ontzettend veel plezier op de Galapagos. Ben wel erg benieuwd naar jullie volgende verslag, jammer van het niet doorgaan van de Incatrail maar jullie hebben al aardig wat spektakel en "afzien" meegemaakt. En over jullie 8 jaar samen, jullie stralen nog naar alle kanten, ga zo door. Heel veel plezier nog en tot snel.

  • 25 Februari 2010 - 18:36

    Elena:

    wat een mooie foto's heb ik gezien.
    met mij gaat het niet zo lekker, ik ben weer geopereerd aan mijn arm.
    en mijn paard lille is ziek geweest, gaat iets beterde met lille.
    Nicoline pest me weg, maar daar trek ik mij niks van aan.
    verder gaat het goed hier op de pegasusstraat.
    ik mis je heel erg.
    groetjes elena.

  • 27 Februari 2010 - 21:50

    Tineke:

    Hallo luitjes,

    Geweldige verhalen. Ik lees deze met veel plezier. Na een grote aardbeving op Chili,wil ik even weten of alles oke is met jullie. Maar volgens mij zijn jullie daar niet meer?!

    Lieve groetjes, Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn en Marion

Actief sinds 27 Juni 2006
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 125591

Voorgaande reizen:

27 Maart 2020 - 01 Maart 2021

Europa avontuur

23 Augustus 2012 - 23 Augustus 2013

Oceanië en Azië

10 Januari 2012 - 07 Juli 2012

Aruba

05 Oktober 2009 - 01 Oktober 2010

Zuid-Amerika 2009/2010

19 Juli 2006 - 31 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: